eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSMSKod a telefon "na kartę"Re: SMSKod a telefon
  • Data: 2011-10-20 18:50:42
    Temat: Re: SMSKod a telefon
    Od: "Konfabulator" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    bratbrak <b...@b...com> napisał(a):

    > - telefon "na kartę", a właściwie numer może łatwo zmienić właściciela,
    > przy czym każdy jego właściel jest anonimowy

    Nie dość, że bzdura, bo można kartę zarejestrować, to jeszcze bez znaczenia.

    > - telefon "na abonament" - zmiana właściciela jest dużo trudniejsza -
    > (możliwa jest tylko po rozwiązaniu umowy), a w dodatku właściciel nie
    > jest anonimowy, co uwiarygadnia taką osobę

    A jakie to ma znaczenie dla wysyłanego SMSKodu? Przecież bank to wali gdzie to
    wysyła, Ty wskazujesz numer, może być to nawet numer ciotki z Honolulu.

    > Teraz wyobraź sobie, że klient banku korzysta z opcji SMSKodu, który to
    > kod jest mu wysyłany na telefon "na kartę". Później, na dłuższy czas
    > wyjeżdza za granicę, nie korzysta z usług polskiego banku, a numer (cały
    > czas mówię o telefonie "na kartę) przejmuje obca osoba.

    A jak przez ten czas nie korzysta z abonamentu i nie zapłaci to wcale mu
    numeru nie zablokują i nie sprzedadzą komu innemu jako prepaid... Kto Ci tych
    bajek nawsadzał do głowy?

    > Jeśli klient ponownie zaloguje się do banku i będzie chciał zrelizował
    > przelew, zapominając o wcześniejszym poinformoniu banku o zmianie
    > numeru, zapominając, że w ogóle zmienił numer, wówczas wysłany w dobrej
    > wierze przez bank SMSKod trafi do obcej osoby, która wiedząc o tym, że
    > jest w posiadniu numeru, z którego korzystał klient banku (a dla banku
    > numer klienta nie uległ zmianie!), może działać na szkodę tego klienta.

    Tylko, że SMSKod potwierdza jedną konkretną operację i nic więcej, żaden bank
    nie wskazuje ani całego rachunku z którego operacja jest robiona, ani całego
    numeru na który jest robiona, ani żadnych danych identyfikujących klienta.

    > Zanim taki klient zdąży przyjechać do Polski, zanim zdązy poinformować
    > bank o zmianie numeru, albo w natłoku codziennych zajęć znów zapomni,
    > jego konto może zostać opróżnione!!!

    W jaki sposób?

    Ależ Ty chłopie bredzisz...

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1