  • Data: 2023-11-27 16:19:21
    Temat: Re: Santander VISA Select bez dodatkowej opłaty?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Nov 2023 05:26:34 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Zapewne tak, ja mam ich KK MC world, też "bez prowizji za przewalutowanie",
    > ale rozliczaną w EUR - i wszystko jasne.
    > ZTCP narzut banku ok. 3,5% - jeszcze nie taki zły, ale jednak.

    do zwyklych kart (Dopasowana, nie Select) masz w tabeli 2.8%, ale ...
    w regulaminie
    https://www.santander.pl/regulation_file_server/time
    20230720100030/download?id=150050&lang=pl_PL

    Czy waluta transakcji jest w naszej tabeli kursowej?
    tak:
    nasz kurs (kurs sprzedaży dewiz z dnia wprowadzenia
    transakcji do naszego systemu)

    A ten ich kurs to teraz
    kupno sprzedaz spread
    4.2053 4.5103 0.3050 EUR
    3.8433 4.1221 0.2788 USD
    spread 7%, czyli 2.8+3.5 = ... nie, zdecydowanie zostawic te karte w
    Polsce, lub podłączyc do konta walutowego.
    W kantorze teraz kurs przyzwoity, tylko ciut większy niz w Aliorze.

    Chyba, ze na jakies egzotyczne waluty ...

    > Inne kredytówki oczywiście jeszcze gorzej, "zwykłe" mają chyba doliczane jeszcze
    2,8%
    > (z pamięci, bo nie chce mi się patrzeć w TOiP), a "selectowa" visa platinum
    > ma doliczane jeszcze "tylko" 2%" ;P
    > No chyba żeby się okazało, że jest rozliczana w PLN, ale w to nie wierzę,
    > nie po to wprowadzali i tak zachwalają "wspaniałą" wielowalutowość.
    > A konta walutowe płatne - tzn. puste, jak zamrozisz i trzymasz 20 jednostek waluty
    to nie biorą opłat.
    > Ale to samo jest dla zwykłego konta, nie trzeba mieć aż select

    Dawniej usługa wielowalutowa przy zwykłym koncie kosztowała 9zl/mc,
    ale teraz widzę, ze dla karty Dopasowanej 0zl.
    Jest oplata za wznowienie, 15zl co kilka lat ... można poświęcic ..

> [...]
    "zwykłe",
    > a "dzięki" pinokiowi i glapie tych "niektórych" jest coraz więcej - ale nie
    wiadomo,
    > czy nie podwyższą sumy wpływów dających bezpłatność - to opiera się tylko na
    widzimisię banku,
    > a klient ma jedynie 2 miesiące gwarancji. Póki co ping-pongi na własne
    > konta w innych bankach działają dla kont NET - a zapis w TOiP jest taki,
    > że można by się kłocić, że nawet przelewy wewnętrzbankowe się liczą,
    > ale to konto nie jest warte zawracania sobie głowy).

    Tu jest tylko "wpływ na konto", moze lepiej z innego banku, ale to nie
    jest jakis wielki problem.

    > Visa swego czasu próbowała narzucić polskim bankom rozliczanie w PLN,
    > oczywiście dlatego, że dla konwersji "dowolna waluta"->euro miała
    > o wiele niższą prowizję niż dla konwersjie "waluty"->PLN, w tym EUR->PLN
    > (a już jak ktoś płacił rachunek w euro to oczywiście nic nie zarabiali - a zapewne
    > takich transakcji była olbrzymia większość).
    > Udało mi się prawie ze wszystkimi oprócz skarbonki, żubra (oni to zawsze byli
    dziwni
    > do dziś rozliczają w USD) i właśnie bzwbk.

    Hm, mam wrazenie, ze więcej się oparło, ale może to powroty.

    > Potem visa odpuściła i kilka banków, która zmusili, wróciło do rozliczania w EUR,
    > m.in. milek, mamiący "prowizją tylko 2%".

    No ale ja czegos tu ciągle nie rozumiem. Prowizja łączna przy
    płatnosci kartą złotówkową jak widac spora,
    a usługa wielowalutowa za darmo, i kantor przyzwoity.
    I to juz chyba wszystkie banki tak mają.
    O co tu chodzi?

    J.