eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSerwis VC w LukasliniiRe: Serwis VC w Lukaslinii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.internetia.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-
    mail
    From: "Marcin Sadowski" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Serwis VC w Lukaslinii
    Date: Thu, 29 Aug 2002 11:45:15 +0000 (UTC)
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <akl1gb$bqu$1@news.gazeta.pl>
    References: <akagjl$jud$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.75.117.82
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.gazeta.pl 1030621515 12126 172.20.26.238 (29 Aug 2002 11:45:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Aug 2002 11:45:15 +0000 (UTC)
    X-User: msadow
    X-Forwarded-For: 212.75.117.82
    X-Remote-IP: 212.75.117.82
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:200509
    [ ukryj nagłówki ]

    Lopez <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Moze ktos mnie uswiadomi czego jeszcze barkuje w serwisie VC Lukaslinii?

    Ano jest jeden szkopulik ktory mi ostatnio wylazl. Zadzwonilem sobie
    mianowicie do LL, zalogowalem sie przez automat i przelaczylem na rozmowe
    z operatorem. I tu wystapil bol. Operator bowiem zazadal ode mnie podania
    n-ru karty kredytowej i wybranych trzech cyfr z telekodu, po czym jeszcze
    przepytal z nazwiska, adresu itd itp. Telekod powinien byc czyms co znam
    tylko ja i system informatyczny banku - nie powinno sie go podawac
    osobie po drugiej stronie sluchawki. Tak jest np w mbanku - dzwonisz,
    logujesz sie automatem, przelaczasz na operatora i on juz wie z kim rozmawia
    - gosc przeszedl przeciez proces autoryzacji. Poza tym w mbanku nawet
    jak polaczysz sie z operatorem bez wczesniejszego zalogowania to zeby wejsc
    w dane klienta i kont to na czas logowania operator przelacza cie na automat
    - nie ma tak ze podajesz drugiemu czlowiekowi kawalek swojego telekodu.
    W Lukasie natomiast system jest niedopracowany pod tym wzgledem. Co ciekawe
    automatowi to wystarcza do podania kwot, limitow, daty wyciagu itd.
    Operator natomiast musi cie sprawdzic po raz kolejny - co ciekawe pyta
    rowniez o dane osobowe, kawalek telekodu nie wystarcza. Mysle ze wynika
    to z niedorobek w ich systemie, co z kolei powoduje ze maja takie a nie inne
    procedury dotyczace identyfikacji klienta. Nie kwestionujac uczciwosci
    pracownikow LukasBanku moze sie zdazyc ze gosc sobie zapisze gdzies
    twoj nr karty, kawalek telekodu, kartka wpadnie w niepowolane rece itd...
    (nie bede sie rozwodzil). Probowalem to wyjasnic z LB, ale dwa razy
    otrzymalem wykretne odpowiedzi ze w trosce o wysokie normy bezpieczenstwa
    itd itp - typowa spychotechnika - nic konkretnego z tego nie wyniklo.
    Mysle ze zdaja sobie sprawe z dziury, ale trzymaja fason - zapewniaja ze
    obsługa przez automatyczny serwis IVR i obsługa przez LL jest w pełni
    bezpieczna. Moim zdaniem trzeba by sie bylo trzymac raczej internetu
    niz LL, ale dla karty kredytowej jest to niemozliwe.

    Pozdrawiam

    MS

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1