    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ShopSafe
    Date: Mon, 26 Jan 2009 11:54:23 -0800 (PST)

    On 26 Sty, 20:42, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Za to ciekawostką były dla mnie te automaty do samodzielnego zakupu
    > benzyny i zapłaty kartą - okazało się, że moja służbowa karta debetowa
    > wydana przez Kredyt Bank za nic nie chciała przejść autoryzacji. Dopiero
    > po kilku dniach zorientowałem się, że trzeba wybrać z menu opcję "credit
    > card" zamiast "debit card". Po wybraniu "credit" moja debetówka
    > przechodziła jak po maśle i to nawet bez pinu i podpisu. Tak jest co
    > najmniej od 8 lat... :-)

    Kto by się tam przy marnych $50 przejmował pinem/podpisem; podobnie
    zresztą w naszej firmowej stołówce - machnięcie kartą przez czytnik,
    'chcesz rachunek? nie - to dziękujemy, następny!'. Biorąc pod uwagę,
    że mnie przy pierwszej wizycie w Stanach udało się 3-4 razy zapłacić
    nieaktywną kartą (typowe zakupy w sklepie czy restauracji), "who
    cares".

    Na samoobsługowych stacjach zastanawiało mnie tylko zawsze pytanie o
    kod pocztowy (być może w tle leci sprawdzenie AVS z adresem
    rozliczeniowym, choć - cholera wie).

    mucher