  • Data: 2002-05-29 23:34:22
    Temat: Re: Sie dostalo Balcerkowi ;)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

    > Bawienie sie takie jak to robi RPP stopami - istotnie moze skutkowac
    > przestrzeleniem - a patrzac na ich prognozy inflacji, to im sie nigdy nic
    > nie zgadza...

    Te ich prognozy to pic na wode - cos tam mowic musza, ale to w ogole bez
    znaczenia. RPP ma zajmowac sie stabilnoscia waluty, a nie jakimis
    inflacjami. Tylko tego nikt nie powie glosno, bo zaraz na niego wejda
    za np. brak przeciwdzialania bezrobociu itp. Tak jakby to rola RPP byla.

    > Faktem jest, ze rzad nie robi dostatecznie duzo, ale RPP trzymajac sie tak
    > restrykcyjnie polityki chloidzenia gospodarki (zgadnikji kto tak zaczal
    > chlodzic gospodarke??) przesadza juz.

    RPP nie ma zadnej polityki chlodzenia gospodarki. Naprawde wierzysz
    w to, co uslyszysz w TV itp? Zapomnij. Telewizja klamie.

    > Przeciez w tym momencie sa takie zatory platnicze w Polsce, ze male firmy
    > padaja.

    To nie ma wielkiego zwiazku z RPP. Bardziej z rzadem i ich kretynskimi
    obligacjami i deficytem budzetowym, w ktorym tak sie lubuja.

    > Oczywiscie, ze mala inflacja jest OK, tylko ja Cie prosze - wez no sprawdz
    > kiedy miala byc inflacja ponizej 3% - i jak maja na to reagowac
    > przedsiebiorcy...

    No to powiedz jak maja oni reagowac na inflacje ponizej 3%.

    > aby doscignac kiedykolwiek UE musimy miec wysoki wzrost gospodarczy - a b.
    > wysoki wzrost gospodarczy _musi_ sie wiazac z wyzsza inflacja. Pisze wyzsza
    > a nie hiperinflacja jaka sobie wyobrazasz zaraz.

    Nie musi. Wsrod krajow Unii tez sa duze roznice. Wazniejsze jest, bysmy
    przypadkiem nie wdepneli w dewaluacje + hiperinflacje.
    Jasne, rzadowi Argentyna by sie spodobala, zdaje sie ze nawet niedawno
    byli tam w poszukiwaniu wzorow.

    > Ja tam wole mniejsza bezrobocie, wysoki wzrost gospodarczy wlasnie kosztem
    > wyzszej inflacji.

    Niestety, wyzsza inflacja nie gwarantuje mniejszego bezrobocia i wysokiego
    wzrostu.

    > Bo to co teraz sie dzieje, to zwijanie sie gospodarki -
    > wszyscy uciekaja nam do przodu, tylko my stoimy w miejscu. To, ze duzo
    > impoortujemy???
    > No tak, ale przeciez musimy miec co eksportowac- co bedziemy eksportowac,
    > wegiel???
    > A skad maja miec przedsiebiorstwa kase na inwestycje???

    Kasy nie brakuje. Brakuje sensu jej inwestowania w Polsce, skoro mozna
    to zrobic z lepszym skutkiem w innych krajach. Pamietaj, ze nie ma
    roznicy pomiedzy polskim i zagranicznym kapitalem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator