    From: "brutex " <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Silver...
    Date: Fri, 13 Feb 2009 11:05:52 +0000 (UTC)

    > czesc brutex,
    > niestety, jesli o sztaby lokacyjne chodzi to nie odbudowalem sie ale mam
    > muzealny zestaw sreberek,
    > wagowo cos ok 130 kg. Czy pamietasz jak na tej grupie rozni tacy sie
    > smiali ze mnie, nawet takie tuzy jak kol.
    > Maliszewski, ze ja robie takie ceregiele ze srebrem(zlotem dla ubogich)
    > ? I ze chyba musialem czarow uzyc
    > aby znalezc w Polsce frajera co ode mnie odkupil te sztaby 100 uncjowe
    > po dobrej cenie? Otoz ci ludzie sa dzisiaj

    Czesc fatso,
    oczywiście że pamiętam. Pamiętam wiele tutaj "autorytetów" którzy udzielali/
    udzielają rad na portalach, jako etatowi komentatorzy, eksperci, itp. Utkwił
    mi jeszcze jeden bodajże chyba z bankiera (jednak na 100% nie pamiętam, a
    do archiwum grupy nie zaglądam), który przed debiutem PKO BP wyśmiewał tych w
    kolejkach po akcyjki, że powyżej ceny 20% to sprzedawać, a jak będzie jeszcze
    wyżej to extra premia i wtedy to sprzedawać totalnie i on to będzie robił.
    Oczywistym jest że inwestowanie to nie dziecinada i jest się albo w błedzie
    albo ma się racje tu kompromisu nie ma. Ale jak mi osoba zarzeka się na swoją
    pewność i do tego jest personą niejako publiczną z portalu w którym zarabia
    zawodowo to dla mnie jest to kompromitacja! Oczywiście też nagle zamilkła.
    Zapewne pojawi się gdy PKO będzie poniżej 20zł. Tylko co z tego? Inwestor/
    spekulant/trader taki to zwykły samobójca, równie dobrze mógłby się zająć
    rozbrajaniem bomb bez wiedzy o nich z wiadomym skutkiem. ... A jak nie
    samobójca to zwykły oszust poprostu nie zna realiów "traderki", tylko po co
    wtedy udziela innym rad i kreuje na "autrytet" od rynku analizując sytuacje w
    znanym serwisie internetowym.

    > calkiem zadowoleni z zakupu a ja wlasnie czytam ze monety srebrne z
    > Perth(Australia) sprzedaja sie na eBayu ze 100% przebiciem
    > do ceny gieldowej u zydow. Ja tlumaczylem wowczas ze 40% przebicie to w
    > swiecie normalka.
    Tu ciekawa rzecz zapewne zwróciłeś uwage: na spot (w pln)poszybowało ponad 50%
    z 30 do 50zet, a na aukcyjkach z 25% z niecałych 60 na ponad 70zł. Nie dziwi
    Cie to troche? Troche niepotrzebnie to pisze bo warto teraz kupowac (wrazie
    cofki wtopa niewielka) co zamierzam uczynić.

    > W Polsce nie chcieli ludzie w to wierzyc. Dzis pewnie zmienia zdanie bo
    > wreszcie iloraz zloto/srebro zaczyna sie zmieniac.
    > W tym wlasnie jest piekno trzymania sreberek, ze jak iloraz spadnie < 40
    > to sie bedziemy smiac i tanczyc w deszczu.

    Tak jak pisałem wcześniej dla MM (mam nadzieje że się nie obraził) w
    nieograniczonym horyzoncie to prawie wszystkie pozycje na większości
    walorach dadzą zarobić, wydawaloby się to takie proste. Tylko jest jedno
    zasadnicze pytanie czy gracz taki "wytrzyma"?

    A ze sreberkiem jest dodatkowy atut (co właśnie Ty szanowny Fatso
    wielokrotnie powtarzasz), można garnek sobie gdzies postawić, z pięknej
    historycznej zastawy sobie jeść jak jakiś król i niechby kosztowało choćby 1$
    za oz to zawsze mamy z tego jakiś użytek. A z papierowych akcji??? Tam
    papierowych teraz to właściwie cyfrowych zapisów!

    Fatsunio, a jaki Ty masz horyzont inwestycyjny? Zapewne masz jakiś punkt
    gdzie choćby częściowo należało by zredukować pozycje.

> [...]
    > facet zarobil kiedys u mnie pare lat temu 1 kg sztabe srebra,
    > dobra z renomowanej mennicy. Po prostu nie mialem gotowki i dalem mu
    > sztabe, liczac ze dobrze na niej zarobi. No i co sie okazalo?
    > Biedak, potrzebowal szmalu i wystawil ja na polskim eBayu. Nikt sie z
    > Polski nie zglosil, wzial Anglik za jedne ÂŁ180:00
    > Czyli tyle co ja za nia placilem! Dzis taka sztabe widzialem w sprzedazy
    > na eBay'u tutaj za ÂŁ420:00. czyli biednemu wiatr zawsze w oczy.
    > To samo ze zlotymi monetkami szwajacarskimi co ten facet u mnie zarobil.
    > Z czego plynie lekcja: plac robotnikowi gotowka bo jego

    Tu akurat nie ma się co dziwić, właściwie to tylko podziwiać i szanować za
    konsekwencje. Jest założenie zrobić coś, a za prace otrzymać tyle a tyle by
    starczyło na to, a na to :)

    > pozdr.
    >
    > fatso
    pozdr.