  • Data: 2002-10-17 21:09:40
    Temat: Re: Skandia-jak zrezygnować?
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Najgorsze rady są od osób, które nie mają pojecia o danym temacie, akurat
    > skandia nie ma zawiele wspólnego z polisą z funduszem inwestycyjnym,
    > wyjaśnienie ile otrzymasz w poście wyżej.
    Po pierwsze nie odniosłem sie w swojej wypowiedzi konkretnie do produktu
    Skandii, ale jeśli już jesteśmy w temacie to jakość z tabeli ponizej wynika,
    że Skandia pobiera oprócz opłaty administracyjnej w wyskości 11 zł
    miesięcznie również 15% wartości składki opłaty wstepnej oraz opłatę za
    ryzyko ubezpieczeniowe. Tak się składa, że od 200 złotych miesięcznie, o
    których pisała Ag@a, 11 leci na oplatę administracyjną, kolejne 30 jako
    opłata wstepna i jakaś część na ryzyko - jaka to nie wiadomo bo pewnie
    taryfy nie są publicznie dostepne. Dokładając do tego opłatę likwidacyjną
    chyba niezbyt wiele pozostanie.

    Opłata na ryzyko ubezpieczeniowe W/g taryf przyjętych w Skandii Życie
    S.A.
    Opłata administracyjna 11 PLN miesięcznie
    Opłata za zarządzanie aktywami nie więcej niż 3% rocznie
    Opłata wstępna od składek regularnych 15% tylko w pierwszym roku (20%
    przy zawarciu umowy dodatkowej)
    Opłata wstępna od składek dodatkowych 5%

    Poza tym pobieranie 5% od kazdej składki dodatkowej to dość duzo vs.
    fundusze inwestycyjne.

    Po drugie popatrz sobie drogi kolego na produkty innych firm
    ubezpieczeniowych i poczytaj ich OWU a potem zabieraj głos czy tzw. unit
    linked jest opłacalny czy nie. A po trzecie jeśli przez przypadek jesteś
    agentem Skandii to próbuj zwerbować sobie klientów gdzie indziej.

    OMS Diver