  • Data: 2008-11-06 09:10:16
    Temat: Re: SławomirKłusek z GBW ,,Popieram polskiego złotego !"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Użytkownik "krzychol" <k...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie tych z UE, tylko m.in. Polskę będącą w UE. Może czas przestać
    > postrzegać UE jako ich i Polskę jako nas.
    > Ja np. mieszkam na pograniczu i bardzo cenię sobie brak odpraw
    > granicznych (chodzący po górach pewnie też). To daje naprawdę duże
    > możliwości - np. skracanie czasu przejazdu pomiędzy miejscowościami w PL
    > i równie mocno cenić sobie będę brak potrzeby wymiany waluty po
    > przekroczeniu granicy.

    O, widzę, że Pan czerpie wiedzę o UE z "wiadomości". Oznajmiam zatem,
    że swobodne przekraczanie granic (strefa Schengen) nie jest jakoś
    specjalnie powiązana z UE. Można mieć otwarte granice nie będąc w UE,
    można mieć zamknięte granice, będąc w UE.

    Zadziwiające jest, ile wymyśla się argumentów za UE, które faktycznie
    nie mają z nią nic wspólnego... Od wolnego handlu i otwartych granic
    zaczynając.

    I najważniejsze - każdy kraj może jednostronnie przyjąć euro, nie
    będąc nawet w UE.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz