    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: "Solidarność europejska".
    Date: Wed, 17 Mar 2010 08:11:09 +0100

    skippy wrote:

    > Użytkownik "george"
    >
    > Spoko, mozesz sie odnieść w dowolnym zakresie, to nie rozdzielnik:)
    > Coś tam cytowałem, sory że sie poplatało, wiesz co Twoje, pytanie ogólnie
    > do Endriu, ale zero problemu.
    >
    > Jak brzmi... no tak
    >
    > "2-4-3":
    > http://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=5y&t=c&a=ln&b=0
    >
    > bądź
    > "5-3-4"
    > http://stooq.pl/q/?s=eurpln
    >
    > I w sumie mi chodzi kto na tym zarobił.
    > Bardzo bym chciał usłyszeć wykładnię Endriu.

> [...]

    Odpowiedź jest prosta. Jak się jest w euro to się traci. Gdybyśmy byli w
    euro toby takich ruchów nie było. Czyli zarobiliśmy. Jeszcze jest kwestia
    definicji kto to "my". "My" to są banki przeliczające kursy, księgowi
    rozliczający transakcje oraz firmy zajmujące się zabezpieczaniem kontraktów
    handlowych od ryzyka kursowego. No i handlujący na parze pln/* czyli my
    wszyscy. To daje jakieś 2-3% PKB. Wniosek jest taki, gdybyśmy byli w euro
    nie bylibyśmy zieloną wyspą tylko czarną dziurą. Pozostałe 7-10% PKB zabiera
    nam przynależność do Unii.