  • Data: 2008-04-30 21:00:50
    Temat: Re: Spadek - podatek - dokumenty
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Z" <a...@o...pl> writes:

    > Nie odpowiedziales na moje pytanie, czy stary dowod ma jakakolwiek wage
    > prawna po 30.04?
    > Masz racje, ze trudno jest wymagac od zmarlego wymiany dowodu, ale rownie
    > dobrze zmarly mogl nie miec dowodu (zgubil, zginal w pozarze i dowod
    > splonal), i co wtedy?
    > Dlatego zadalem pytanie, czy stary dowod moze byc traktowany jako wazny
    > dokument, czy posiadanie przez zmarlego starego dowodu kwalifikuje go do
    > wspomnianej przeze mnie sytuacji braku dowodu. W mysl prawa stare dowody
    > utracily waznosc z dniem 30.04 (nie czytalem dokladnie ustawy, ale chyba nie
> [...]

    To wszystko nie ma najmniejszego znaczenia - z chwila smierci dowod
    osobisty zmarlego staje sie swistkiem papieru i nikt od nikogo nie
    moze wymagac przedstawiania tego dokumentu. Ani nowego, ani starego.

    A w ogole nikt nie ma prawa wymagac ode mnie pokazywania cudzego
    dowodu osobistego (co nie przeszkadza zresztą np. urzedom skarbowym
    takich żądań stawiać).

    MJ