  • Data: 2004-10-02 16:58:04
    Temat: Re: Spelnione warunki kredytowe (hip) -> odmowa -> sad ? :-)
    Od: RusH <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote :

    > Sprzedaz natomiast odnosi sie do przeniesienia
    > wlasności *rzeczy*.

    Produktu ! Bo jak inaczej wytlumaczysz kupowanie licencji na
    oprogramowanie komputerowe ?

    > Umowa kredytowa nie ma z tym nic wspólnego. Po
    > pierwsze bank nie "sprzedaje" rzeczy, ale świadczy uslugi.

    Kretyk jest produktem.

    > Po
    > drugie, nie ma nigdzie w polskim systemie prawa przepisu, który -
    > analogicznie do art.543 kc, zobowiązywal by jedną ze stron do
    > zawarcia umowy, jezeli druga wyrazi taką zgode.

    Umowa sprzedazy nie jest umowa ? :)

    > Innymi slowy,
    > umowa kredytu nie jest umową

    aha ! wiedzialem ze jest podstep :)

    > adhezyjną

    "ADHEZYJNA UMOWA, umowa przyst?pienia, umowa zawierana w ten sposób,
    ?e zwykle strona ekonomicznie silniejsza jednostronnie okre?la
    wszystkie istotne postanowienia przysz?ej umowy"

    pasuje ! :)

    > a bank nie musi nikomu
    > dawac kredytu, jeśli nie chce. Nota bene, prawo nie jest tak
    > proste, jak sie wielu wydaje. I z góry uprzedzam, to nie jest
    > wymysl polskich poslów, tylko rozwiązania powszechnie znane i
    > stosowane, zakorzenione w prawie rzymskim.

    IANAL ale jak dla mnie to jest raczej proste, pest produkt (banki
    same tak nazywaja kredyty), jest cena produktu (odsetki), jest
    oferta.

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //