  • Data: 2009-02-13 16:49:22
    Temat: Re: Spłata kredytu rata kapitałowa i odsetkowa
    Od: Poldekk <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MK wrote:

    > Dzisiaj usłyszałem opinię iż przy spłacie kredytu, korzystniej dla
    > spłacającego jest spłacać osobno ratę kapitałową i odsetkową.
    > Ja osobiście jakoś nie widzę dlaczego by spłacanie osobno tych dwóch rat
    > miało by być korzystniejszym rozwiązaniem niż spłacanie raty kapitałowej
    > i odsetkowej razem.
    > Jak to jest naprawdę ? Ma to jakieś znaczenie ? Jeśli ma to jakie ?

    Osobiście nie rozumiem pytania. Chodzi o robienie dwóch przelewów
    zamiast jednego? Zresztą nie wiem jak inni, ale mój bank po prostu
    wylicza ratę, a ile wynosi w tym kapitał, ile odsetki, to mi podaje
    czysto informacyjnie. W dniu płatności raty po prostu muszę zapłacić
    ratę i nie ma możliwości płacenia "osobno". Tzn. defacto muszę zapewnić,
    żeby w danym dniu na rachunku obsługującym kredyt była kwota conajmniej
    odpowiadająca racie i bank już sobie sam kasę zabiera z konta...

    Ale możne jednak chodziło raczej o kredyt spłacany w ratach równych i w
    ratach malejących. Faktycznie, na liczbach wychodzi, że spłacając w
    ratach malejących spłaca się w sumie mniej odsetek. Za to płaci się
    wyższe raty na początku okresu kredytowania. Myślę sobie, że za 20 lat,
    to te 1500 zł raty to będzie jednak dużo mniej pieniędzy niż dzisiaj.
    Wyobrażam sobie, że za 20 lat 1500 zł to będzie cena może nie rolki
    papieru toaletowego, ale obiadu w przyzwoitej restauracji mniejwięcej...
    Więc dlatego wolę płacić możliwie mało nominalnie teraz, kiedy 1 zł jest
    więcej wart.