    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Spolem - bezmyslnosc brak inicjatywy
    Date: Sat, 8 Dec 2007 00:41:31 +0000 (UTC)

    Dnia 07.12.2007 krzysztofsf <k...@w...pl> napisał/a:
    > W Szczecinie w Spolem kultura jest, a nie takie tam... ;)
    > Zwlaszcza, ze u nas utrzymaly sie ich duze sklepy glownie w
    > dzielnicach willowych, gdzie nie utka sie marketu a klient w duzej
    > mierze kupuje dlatego, ze blisko, oraz, ze jest rozpoznawany i
    > obslugiwany na stoiskach wg stalych preferencji.
    > Maja stalych dostawcow wedlin i garmazerki o dobrej jakosci - naprawde
    > nie jest zle.

    Wiesz, w tym sklepie we Wrocławiu, o którym pisałem, to też byle hołoty nie
    było. Powód był prosty - było tam tak obłędnie drogo, że hołota ten sklep
    omijała na kilometr. :) Tylko wiesz, problem jest taki, że dzisiaj nie
    wystarczy mieć świeżej surówki (to załatwia Ci firma podwykonawca - robi
    surówkę, dostarcza stand, lodówkę itd itp i sklep bierze tylko prowizję od
    sprzedaży). Nieakceptowalne jest podawanie pieczywa przez szmatę do
    podłogi. Nieakceptowalne jest mówienie, że 'albo rozmieni te dwieście, albo
    nie kupi'. Nikt normalny nie ścierpi, że kilka bab gada o dupie maryni,
    zamiast przyjść nałożyć wędlinę, jak kolejka stoi i czeka. No ja mam takie
    doświadczenia ze sklepami Społem. :) Głownie tym jednym, ale jak kiedyś
    trafiłem do innego, to jakby przez kalkę odbił :) Potem mieszkałem w
    miejscach, gdzie już 'Społem' nie było. :) I nie tęsknię. Obecnie mieszkam
    w rodzinnym mieście i w miejscu, gdzie było 'Społem', jest prywatny sklep
    'Lewiatan'. Pracownicy uwijają się jak w ukropie, uśmiechają się, a szef
    ile razy go widzę, to pyta, czy jestem zadowolony. Taka mała magia
    automatycznie generowana przez prywatną inicjatywę.
    --
    Samotnik