    From: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sposób na szybkie pozyskanie kapitału?
    Date: Fri, 3 Mar 2006 00:21:28 +0100

    MarekZ wrote:
    > No przy tak niewielkiej sumie to oprocentowanie kredytu ma marginalne
    > znaczenie, znaczenie moze miec ewentualnie prowizja. Biorac pod uwage,
    > ze czas jest takze cenny, zbieranie dziwnych swistkow tez cos
    > kosztuje, a dodatkowo zalatwianie trwa zawsze dluzej niz na poczatku
    > wyglada, ja przy tak malej kwocie i tak krotkim okresie skorzystalbym
    > z platnego kredytu na karcie kredytowej. Nawet gdyby koszt wyniosl 5%
    > tej sumy, to nadal jest tylko 400 zł...

    Wydaje się, że pomysł jest dobry ale pod kilkoma warunkami:
    1. Pytający musi taką kartę już mieć (albo dostęp do niej), ponieważ wydanie
    może trochę potrwać. Nie liczyłbym na kartę z takim limitem "od ręki", chyba
    że na podstawie historii posiadanego rachunku. Mimo wszystko i tak to
    potrwa.
    2. Najlepiej gdyby była to karta z możliwością robienia przelewów z rachunku
    karty. Wtedy unikasz prowizji za wypłatę z bankomatu i płacisz tylko
    oprocentowanie za okres kredytowania. Za 1 mies. nie powinno być więcej niż
    2% (vide ustawa antylichwiarska).
    3. W przypadku robienia przelewu z rachunku karty zazwyczaj jest
    ograniczenie kwoty do wysokości połowy przyznanego limitu i dlatego limit
    musiałby być nie mniejszy niż 16 tys.

    Jeśli to wszystko uda się załatwić to wydaje mi się, że lepszej oferty nie
    będzie.

    --
    Dawid