    From: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sposób naliczania odsetek na KK
    Date: Wed, 26 Nov 2008 10:07:47 +0100

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > Ale w tym przypadku wykorzystany kredyt to jest 100 złotych.
    Nie. Wykorzystany kredyt 1.X-25.XI to jest 1100 (tysiąc sto)
    Oczywiście *od spłaty* (czyli w moim przykładzie od 25-XI) odsetki
    powinny się liczyć od 100 (sto) PLN

    > Czy w hipotecznych też tak jest? Że jeśli biorę kredyt na 300 tys., a nie
    > zapłacę jednej miesięcznej raty na 900 złotych, to odsetki lecą od
    > całości?

    Eeee. Przemyśl jeszcze raz co chciałeś napisać.
    Jeśli masz wypłacone 300 tys. to oczywiście odsetki się liczą od 300
    tys. A jak wg Ciebe się liczą?

    > Zatem co do tej kwoty można mówić o braku zapłaty; w terminie, który
    > zwalniał go z obowiązku zapłacenia odsetek.
    Eee, słucham? W regulaminach moich kart kredtyowych jest, że trzeba
    spłacić całość kwoty z wyciągu, żeby być zwolnionym z naliczonych
    odsetek.

    > Uważasz, że jeśli pożyczę Ci dychę na 10% na miesiąc, to jeśli za miesiąc
    > oddasz mi 9,50, to mogę Ci policzyć 10% od całości?
    Za ten "pierwszy" miesiąc? Oczywiście. Za drugi od 0,5PLN

    > Hmm a w przypadku lokat tak samo to działa? ;-)

    Tak.
    KJ