  • Data: 2010-09-10 14:55:04
    Temat: Re: Sposoby logowania się .
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Michal Jankowski" k...@c...fuw.edu.pl

    > Twierdzimy, ze wybieranie hasła abcd nie ma nic wspólnego z tym,
    > czy hasło się nadaje raz na miesiąc, czy raz na 10 lat.

    > Ponadto częste zmiany haseł ZACHĘCAJĄ usera do nadawania haseł prostych.

    Po co mi proste? Czy 'Aguranaga0re' jest proste? :)

    -- nie mniej niż 6 znaków
    -- i nie mniej niż jedna cyfra,
    -- i nie mniej niż jedna wielka litera
    -- nie ma znaków spoza cyfr i liter alfabetu
    ,,uniwersalnego'' (czyli liter spoza ASCII)

    czyli zwykle wymagania niezwykłych (przepraszam) głupoli...

    Proste, zgrabne... Łatwe do zapamiętania. ;)
    Takie durne hasła się zapisuje!!! :)

    > Zamki i klucze do mieszkania też co miesiąc zmieniasz?

    No, co Ty... Zamki w drzwiach? Te zmieniamy wtedy, gdy kluczem
    (być może pogiętym, wyszczerbionym, skorodowanym) nie można
    już obracać bez używania kombinerek... Klucze od mieszkania
    zostawiamy sąsiadom, aby sąsiedzi podlewali kwiaty... Dzieci
    zostawiają klucze w szatni, razem z ubraniami... Idąc na kajak
    czy inną łódkę, zostawiamy klucze ,,na przechowanie''...

    Ale hasło?! Hasła pilnujmy jak oka w głowie!!!
    Zwłaszcza wtedy, gdy samo hasło na niewiele się
    zda, bo potrzebne są SMSy czy tokeny... :)

    Hasła... Zostawiamy je w kafejkach czy w bankach...
    Ja na przykład podałem w Multi, aby bankierka mogła zalogować
    się do mojej karty -- ciekawe, czy nadal pamięta to hasło, bo
    jeśli oboje zapomnimy, to co wówczas?

    Do FMBanku zapomniałem -- odtworzyłem z zapisków ;) przeglądarek internetowych...
    I wcale nie chodzi o Operę i ,,zapamiętywanie'', ale o ślady zostawiane
    nieświadomie tam, gdzie ,,klient'' się tego nie spodziewa... :)

    Po prostu odpaliłem inny komputer (z którego logowałem się do FM)
    i odgrzebałem stamtąd hasło... :) I poskutkowało... :)

    Pojęcia nie ma, jakie są hasła do moich kont pocztowych. :)
    Hasła do kont bankowych? Muszę przypomnieć sobie chwilę budowania hasła. :)
    Kiedyś było prosto -- imię żeńskie, później z podwojoną końcówką, ale że
    ładne imiona się skończyły, wymyślałem swoje (Annerienna) i dodawałem do
    nich cyfry, gdy była taka potrzeba, czyli życiowa konieczność zwana
    wymogiem banku... :)

    -=-

    Haseł trzeba pilnować -- nawet z tą starannością ujawniają się niepowołanym. ;)

    -=-

    Hasło w Multi chyba było z innej puli. ;) (nie było imieniem ani nawet
    neologizmowatym imieniem) Nie pamiętam już go -- bo do logowania nie
    jest mi potrzebne. ;) Przeglądarka pamięta... ;) W razie czego
    kopiuję te hasła (hurtem) razem z przeglądarką w kolejne miejsca. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'