  • Data: 2005-04-09 20:23:43
    Temat: Re: Sprzedaż na raty - jak to ugryźć ?
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Lubiński napisał(a):

> [...]
    > Zwracam się do Was z pytaniem jak w temacie. Sytuacja wygląda następująco:
    > prowadzę działalność gospodarczą, chciałbym sprzedawać również komputery
    > oraz wszelki sprzęt elektroniczny. Wiadomo, że często ludzie kupują na raty,
    > dlatego chciałbym się dowiedzieć jak do tego podejść. Mam wobec tego kilka
    > pytań/niejasności:
    > 1. Czy żeby sprzedawać na raty (np. w Żagiel) musze spełnić jakieś warunki
    > (określone obroty, okres sprzedaży, konkretne wyniki, zabezpieczenie
    > finansowe, itp.)? Od razu powiem że do tej pory nie zajmuję się sprzedażą a

    Nie. Wystarczy wyrazić chęć

    > 2. Jak wygląda proces zawarcia umowy z firmą ratalną?

    Z Bankiem gwoli ścisłości ;)

    Przychodzi przedstawiciel, podpisujesz umowę i już.

    > 3. Jak wygląda sama sprzedaż ratalna? Na przykład nie wiem czy dobrze
    > kombinuję: Załóżmy że mam kilku potencjalnych dostawców, którzy np mają
    > komputer w cenie Xzł brutto, a ja chciałbym (nie wiem czy to jest możliwe)
    > sprzedać ten sprzęt za cenę X+Y brutto (gdzie Y - dowolna kwota przeze mnie
    > wymyślona). Czy muszę narzucić konkretną wartość Y?

    Ty ustalasz cenę za produkt a potem "przepuszczasz to" przez raty. Co tu
    wyjaśniać?

    > 4. Jak wygląda proces kupowania/sprzedawania sprzętu?

    Naprawdę prowadzisz działalność gospodarczą?

    >Czy muszę "wyłożyć"
    > włąsną gotówkę na zakup,

    A jak chcesz kupić towar, który potem sprzedasz?

    > a potem po podpisaniu przez klienta umowy z firmą
    > kredytującą firma kredytująca oddaje mi pieniądze?

    Nie dostaniesz pieniędzy z Banku dopóki klient nie dostanie towaru.

    >Ew. Ile się czeka na
    > zwrot pieniędzy.

    To zależy od Banku. Z reguły do dwóch dni roboczych

    > 5. Jestem płatnikiem VAT, więc mam następujące pytanie: załóżmy że punkt 3
    > jest prawidłowy i przykładowo kupuję od dostawcy komputer za 1220 brutto,
    > doliczam moją marżę dla klienta 240zł (więc suma wychodzi 1460 brutto, czyli
    > w tym jest 321zł podatku VAT). Wiadomo że firma kredytująca dolicza sobie
    > jakąś tam marżę (czyli np doliczy 25% i wyjdzie 1825zł brutto), to jak będę
    > musiał rozliczyć podatek VAT? Od umowy z firmą kredytującą (czyli na te 1825
    > brutto), czy od faktycznej dla mnie sprzedaży, czyli 1460 zł brutto?

    To drugie. Ciebie narzut Banku nie interesuje

    > 6. Czy trzeba w konkretnym okresie zawrzeć minimalną liczbę umów pomiędzy
    > klientami a firmą kredytującą, żeby móc sprzedawać na raty?

    Nie

    > 7. Czy trzeba płacić jakąś stałą kwotę firmie kredytującej?

    Nie

    > 8. W jaki sposób oferować raty np. 0%?

    Sprzedawać dużo

    > 9. Czy są jeszcze jakieś istotne kwestie w sprawie sprzedaży ratalnej, o
    > których powinienem wiedzieć, żeby się "nie wkopać"??? Ewentualnie czy są
    > jakieś zagrożenia z tytułu sprzedaży ratalnej?

    Nie ma żadnych. Bank weryfikuje klienta. Ty natomiast jesteś zobowiązany do
    dokładnego sprawdzenia dokumentów, które Ci daje klient, czy nie są w
    widoczny sposób przerobione, podrobione czy nieczytelne oraz czy
    zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach jest sporządzone właściwie. W
    praktyce zawsze możesz poprosić Przedstawiciela Banku o szkolenie

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098