  • Data: 2009-12-25 11:39:14
    Temat: Re: Sprzedaż shareware
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-12-25, zdumiony <z...@j...pl> wrote:

    [...]

    > Chciałbym sprzedawać shareware, nigdy tego nie robiłem a jest wiele
    > problemów choćby 22% VAT, nie chciałbym wymagać płatności kartą oraz aby
    > program byl sprzedawany nie tylko w Polsce za złotówki

    Dla formalności spytam - czy masz założoną działalność gospodarczą?
    W Polsce nie przejdzie sprzedawanie oprogramowania bez tego, a to oznacza
    stałe koszty ZUSu i podatki.

    Sam VAT to bywa różnie - jak będziesz chciał sprzedawać program do stanów,
    to oni tegoż podatku nie mają. W UE też jest jeszcze inaczej (od nowego roku
    będzie można chyba przy posiadaniu NIP-UE sprzedawać, ale na 100% pewny
    jeszcze nie jestem).

    Co do akceptowania płatności to jest akurat najmniejszy problem z nich
    wszystkich - zobacz sobie np. strony paypal.pl, czy platnosci.pl, biorą
    prowizję, ale przy małej skali biznesu bardziej się to opłaca niż
    samodzielne wdrażanie różnych form płatności.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl