  • Data: 2016-05-30 19:11:13
    Temat: Re: Statystyczny frankowicz
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tomasz Chmielewski t...@n...example.com ...

    > Serio?
    >
    > https://www.aliorbank.pl/dam/jcr:1a45cd5b-607f-4fbe-
    8a1a-0e65fc51cca8/r
    > egulamin-rachunkow-depozytowych.pdf
    >
    > Razem 33 strony (w tym, do porównania, wersja stara, i wersja nowa;
    > jak komuś się nie chce czytać starej, to do czytania będzie 16 stron).
    > Choć oczywiście są banki, gdzie tych stron jest więcej.
    >
    > Nie jest to jakaś przyjemna lektura, ale żeby "nikt tych umów nie
    > rozumie"? Raczej "e, nie chce mi się czytać, bo i tak nie ma tam nic
    > ciekawego".

    Bo to nie jest kwestia zrozumienia literalnego - chodzi o zrozumienie
    konsekwencji, kruczków, terminologii prawniczej ktora potocznie znaczy
    jedno a prawniczo zupełnie cos innego.
    Itd.

    Ale jak widac po przykładzie mbank - sa tez pozoytywne przykłady.

    http://samcik.blox.pl/2015/07/Umowa-z-bankiem-ktora-
    da-sie-przeczytac-w-
    kilka.html

    Widziałem tez ostatnio proces zakładania w millenium - jest umowa ale do
    tego jednostronicowe podsumowanie najwazniejszych rzeczy, ewentualnych
    opłata + warunki jak ich uniknac, terminy itp - dosc fajnie i czytelnie.