  • Data: 2021-11-05 10:08:51
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-11-04 o 22:21, J.F. pisze:

    > Jakis wielki zysk to to nie jest, ale dobre i to.

    Właśnie sprzedałem za 3,995. ;-)

    Masz rację - kilkanaście % od kapitału rocznie to nie jest "wielki
    zysk", ale też ryzyko bardzo małe. Nie widzę też za bardzo alternatyw,
    chociaż liczę, że obligacje skarbowe dadzą wkrótce blisko 10%.

    > Hm, ostro ... niby referencyjna 2.5 raza, ale to tylko 0.75 p.p

    Wzrost z 0,1% do 1,25% postrzegam nieco inaczej. Sprawdź kurs EUR/PLN i
    sam sobie odpowiedz na pytanie czy wzrost stóp umocnił złotego.

    Warto zwrócić uwagę, iż przed pandemią mieliśmy 1,5% i EUR po 4,30
    (średnio, długoterminowo, trend boczny)... Teraz mamy stopy niemal na
    tym samym poziomie, co przed pandemią, a EUR po 4,61.

    > Widac to nie jest istotna podwyzka :-)

    Czesi poszli jeszcze dalej. ;-)

    > No i slusznie - zysk maly, ryzyko straty duze :-)

    Ufff... A do tego Pewex, Baltona, gimnazjum, PRL i cena eurodolara
    wyrażona w PLN ;-)