    From: "TomekD" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: TFI akcji - które kupic dziś ???
    Date: Sat, 23 Aug 2003 19:25:21 +0200
    Sender: t...@p...onet.pl@pa71.kozieglowy.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "danny__p" <d...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bi7ij8$ajf$1@inews.gazeta.pl...

    > [..]
    > Niekoniecznie, fundusze inwestycyjne tak samo jak ofermy (OFE) mają
    jeszcze
    > sporo miejsca w portfelach właśnie na akcje i nawet taki wzrost nie
    > zwiększy dostatecznie wagi w portfelach. Jeżeli ludziska wpadną na ten sam
    > pomysł co inicjator wątku to kasa do funduszy nadal będzie płynąć szerokim
    > strumieniem i co wtedy ? Z pewnością należy się jakaś korekta i wtedy może
    > być jeszcze czas na jakieś zakupy...

    Danny, w wątku od początku mowa o funduszach akcyjnych, a te w zależności od
    statutu mają najczęściej minimalny udział akcji w portfelu 60-70%.
    Patrząc na wyniki akcyjnych TFI wydaje się że raczej nie przespały one (w
    przeciwieństwie OFE) tego co się dzieje.
    Nie było to trudne bo poza funduszami papierów dłużnych pozostałe miały dość
    symboliczne aktywa.
    Tym bardziej że lipiec ze wzrostem o 6% aktywów funduszy inwestycyjnych był
    rekordowy i wydaje się że pieniądze te trafiły na WGPW, nawet w TFI
    hybrydowych.

    Biorąc pod uwagę opóźnienie w nabywaniu jednostek (+ 1 dzień wycena + min.1
    dzień od daty zakupu) i giełdę gdzie rządzi już psychologia a nie AT to
    trudno będzie kupić 'w dołku' po drodze.
    No chyba że stara, dobra zasada inwestowania stałej kwoty.

    Nasza giełda odbiega od tego co się dzieje na innych rynkach regionu i
    skłonny jestem przypuszczać że nastąpi moment w którym ostro pójdziemy w dół
    kiedy zagranica zdecyduje się na realizację zysków. Na pytanie czy nastąpi
    to za tydzień, miesiąc czy kwartał chyba nikt nie zna odpowiedzi. I wtedy
    będzie ostra jazda w dół, na której 'ci co gaszą światło' z lekka się
    rozczarują.
    Tak więc, jak pisałem, jeżeli wskakiwać teraz, to pamiętać aby wyskoczyć w
    porę a nie nastawiać się na inwestycję na lata.

    TomekD