    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: TU EUROPA Spółka Akcyjna
    Date: Tue, 27 Jul 2010 10:34:58 +0200

    Użytkownik "Criss" <j...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i2m4m2$t0q$...@p...nask.net.pl...

    > Bardzo proszę o opinię, czy jest sens wchodzić w ten fundusz
    > ubezpieczeniowy.
    >
    > Opłaty: 1.28% rocznie, opłata za ryzyko 0,033% rocznie,
    > opłata likwidacyjna 1% po 15 latach

    Patrząc czysto finansowo imo kompletnie nie ma to sensu.

    Szukać sensu można by w przypadku gdyby znajoma była osobą typu "jak widzę
    pieniądze to muszę je natychmiast przepić albo coś sobie kupić". Wtedy by to
    spełniało rolę jakiegoś "systematycznego oszczędzania" równie dobrze jak
    inne podobne produkty. Podobnie w przypadku osoby z lękami dotyczącymi
    przyszłości w rodzaju "stracę pracę, skończą mi się pieniądze i umrę z głodu
    a bank zabierze mi mieszkanie".

    O tym że kwota wypłaty po 15 latach pozwoli na spłatę nią reszty kredytu
    należy myśleć raczej w kategoriach opowieści z krainy baśni albo historii
    typu Edek z Krainy Kredek.