-
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!news.rmf.pl!agh.edu.
pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Tajemniczy sprzet w TESCO Wroclaw
Date: Thu, 25 Apr 2002 23:51:53 +0200
Organization: news.onet.pl
Lines: 66
Sender: j...@p...onet.pl@rlub2.lublin.msk.pl
Message-ID: <aa9tq2$4bu$1@news.onet.pl>
References: <aa9tde$938$1@news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: rlub2.lublin.msk.pl
X-Trace: news.onet.pl 1019771522 4478 213.77.68.2 (25 Apr 2002 21:52:02 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 25 Apr 2002 21:52:02 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:178739
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Michal Kisiel" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
news:aa9tde$938$1@news.tpi.pl...
> Witam
>
> Odwiedzajac dzisiaj wroclawskie Tesco zauwazylem dziwne sprzeto
(rozbudowany
> bankomat m.in. z klawiatura alfanumeryczna i ekranem dotykowym oraz
> mozliwoscia skladania depozytow) nalezace (chyba) do Citibanku-Banku
> Handlowego. Na stronie producenta
>
http://www.wincor-nixdorf.com/internet/pl/Products/C
ashSystems/FullFunction/
> CompactBANK/Main.html znalazlem troche informacji, ale wciaz nie wiem do
> czego w tym cudzie sluzy czytnik kodow kreskowych.. Czy ktos z grupowiczow
> moglby mnie oswiecic jakie funkcje spelnia taki "kiosk"?
>
Mowisz o czyms takim? (ze strony Citi)
Problem, który rozwiązujemy:
Produkt pozwala na wyeliminowanie opóźnień w spływie masowych płatności,
takich jak opłaty za usługi telekomunikacyjne, operatorów sieci telefonii
komórkowej, zakładów gazowniczych i energetycznych, telewizji cyfrowej i
kablowej. Dzięki temu zmniejszają się również koszty obsługi opóźnionych
płatności.
Opis:
Uniwersalny Kiosk to nowe rozwiązanie, polegające na zastosowaniu
specjalnego urządzenia (wyglądem przypominającego bankomat), którego
zadaniem jest obsługa płatności dokonywanych przez Abonentów przez 24
godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Zintegrowany z Kioskiem system
rozliczeniowy bankowości elektronicznej przyspiesza proces rozliczania i
wpływu środków na rachunek. Abonenci mogą dokonywać zapłaty za rachunki
gotówką (wydawana jest reszta), bądź przy użyciu karty kredytowej. Zapłata
za rachunek następuje poprzez przyłożenie znajdującego się na rachunku
(fakturze) kodu kreskowego do czytnika. Wczytane dane są wyświetlane na
ekranie Kiosku, celem dokonania przez Abonenta ich weryfikacji. Po dokonaniu
transakcji drukowane jest potwierdzenie dokonania płatności. Dane o
transakcji przekazywane są do Banku w czasie rzeczywistym. W Banku następuje
uznanie rachunku beneficjenta. Beneficjent otrzymuje plik, w formacie
umożliwiającym wczytanie danych do systemu finansowego w celu uzgodnienia
płatności i automatycznego zaksięgowania.
Korzyści:
a) dla Klienta Banku (Odbiorcy):
kształtowanie pozytywnego wizerunku Klienta - jako lidera we wprowadzaniu
nowoczesnych technologii na rynku polskim,
zmniejszenie ilości transakcji dokonywanych w Biurach Obsługi Klienta,
lepsza jakość obsługi Abonentów - mogą dokonywać płatności w dogodnym dla
nich terminie,
szerszy dostęp do Abonentów - możliwość jednoczesnego zaoferowania przez
Kiosk innych produktów z oferty Klienta,
niższe koszty operacyjne - automatyzacja uzgadniania należności,
zmniejszenie kosztów przeliczania gotówki i uzgadniania kasy - gotówka z
Kiosków odbierana przez firmę konwojującą,
Korzyści:
b) dla Abonenta:
dogodny sposób zapłaty, dostępny non-stop,
dodatkowe usługi - możliwość dokonywania zakupu kart telefonicznych, a w
przyszłości innych produktów,
oszczędność czasu.
--
JaKi
Następne wpisy z tego wątku
- 25.04.02 21:58 Michal Kisiel
- 25.04.02 23:52 Kuba
- 26.04.02 05:39 Slawek Kos
- 26.04.02 09:33 Sebastian Maliszczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...