    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Wed, 24 Jul 2019 10:41:05 +0200

    dyskusyjnych:5d3815c5$0$17343$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2019-07-23 o 13:43, Szymon pisze:

    >Ja pier... I nikt za taką umowę nie beknął? Przecież to KRYMINAŁ

    >"Konstrukcja kredytu zawiera bowiem haczyk. Kredytobiorca spłaca
    >jedynie niewielką ratę składającą się z części należnych w danym
    >miesiącu odsetek. Ich pozostała część dopisywana jest do kapitału
    >kredytu, a w efekcie kapitał cały czas rośnie. Dzięki takiej
    >konstrukcji w latach 90. XX na zakup mieszkania mogły sobie pozwolić
    >także osoby o niższych dochodach. W praktyce jednak szybko okazało
    >się, że dla wielu z nich zadłużenie z tytułu hipoteki stało się
    >niemożliwe do spłacenia."

    Dawalem przyklad obliczen - mozliwe.
    Pod warunkiem ze inflacja i wzrost zarobkow sie utrzyma.

    A sie nie utrzymal.
    I trudno powiedziec, kto zawinil, ze na czas nie dostosowano.

    Natomiast moze swiadczyc, ze bankowcy "od zawsze" luzno patrzyli na
    prawo bankowe ... albo, ze powszechnie patrzono, ze to takie luzne
    zapisy.
    Cos trzeba bylo zapisac, to tak zapisalismy.

    Zreszta klient sobie przeciez tego zyczy - kredyt jest okreslony, a
    klient potem chce dluzej, albo krocej, albo wakacje od rat, albo pilne
    potrzeby ...

    J.