  • Data: 2019-07-24 11:26:36
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-24 o 10:24, z pisze:
    > W dniu 2019-07-23 o 13:43, Szymon pisze:
    >

    > Ja pier... I nikt za taką umowę nie beknął? Przecież to KRYMINAŁ

    A jak myślisz? Nie bez przyczyny powstało określenie "banksterzy".

    Z ciekawostek PKO BP w latach 90. Pewnemu klientowi ukradziono czek.
    Złodzieje wypłacili na fałszywy dowód w PKO BP pieniądze powodując debet
    na koncie. Oczywiście podpis na czeku niezgodny z kartą wzorów podpisów.
    PKO BP nie tylko nie uznało reklamacji (sprawa zgłoszona na policję),
    ale obciążyło klienta niedozwolonym debetem. Czyli tak: właściciel nie
    miał prawa do debetu, złodziejowi umożliwili. Po czym wzięli odsetki od
    ukradzionej kwoty.

    Czy czerpanie korzyści z przestępstwa przy aktywnym jego umożliwieniu
    (wypłata w oddziale banku!) nie jest - jak to mówisz - kryminałem?

    To lata 90., ale w gruncie rzeczy niewiele się zmieniło.