    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <qh988u$dnd$1@gioia.aioe.org> <5d3841f1$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh9hne$1pu3$1@gioia.aioe.org>
    <5d386577$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh9q43$111h$1@gioia.aioe.org>
    <5d3877e1$0$503$65785112@news.neostrada.pl> <qha53j$kr8$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Wed, 24 Jul 2019 20:47:55 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-24 o 17:20, J.F. pisze:

    >Tak, bezpieczeństwo dawałby brak paska. Czyli w praktyce karta może
    >działać wszędzie, gdzie akceptowany jest chip lub zbliżenie.

    Do czasu, gdy ktos tego chipa nie zlamie.
    Jakies banki juz oferuja wylaczanie paska.

    No ale przeciez na swiecie chipy czytaja ... coraz powszechniej.
    To nie jest polski wynalazek.

    >To żadne rozwiązanie.

    Czemu ?
    Placic mozna, dziala tylko w Polsce ...

    >Przesada. Bezpieczeństwo powinno być priorytetem.

    Widac jednak za drogi.
    I wcale nie taki bezpieczny - sms lepsze.

    >To nie o to chodzi. Dawniej clou problemu polegało na tym, aby nie
    >nosić narzędzia autoryzacyjnego ze sobą.

    niekoniecznie - np chcesz i na urlopie miec dostep do swojego banku.

    >Zatem kody/token mogłem trzymać w sejfie.

    A ja nosilem kopie listy kodow ... dzieki czemu byla bardziej
    dostepna,
    a nie jak dzis - ukradna telefon i juz masz problem.
    Nie, ze sobie autoryzuja przelewy, tylko ze sam sobie nie
    autoryzujesz.

    >Trochę trudno trzymać tam telefon. W czasach upowszechnienia
    >smartfonów zaczęły się też problemy np. z wirusami.

    To sobie spraw drugi telefon tylko dla banku. I trzymaj w sejfie.

    >I znowu: dlaczego klientom nie dać wyboru?

    Bo za duze ryzyko dla banku :-)

    A tak to nie przeczytal SMS wiec jest sam sobie winien :-P

    >Do czasu, gdy ten sam SMS nie stanie się np. informacją o stanie
    >konta. Wówczas w wielu bankach staje się płatnym. Strasznie relatywne
    >to spojrzenia na usługi bankowe. ;-)

    No ale to chyba jasne - bank to kosztuje, wiec bank to sprzedaje.
    Sprzedawanie SMS z haslami odstraszyloby klientow ... choc bodajze BZ
    tak robil - 5 w miesiacu bezplatnych ...

    >Potem będzie płacz, że wirus zeżarł pieniądze na koncie. Oczywiście
    >winny klient, który wirusa zainstalował. Spróbuj zawirusować token
    >czy kody jednorazowe ;-)

    Ale co ci da token, jak ci sie zawirusuje komputer i wyswietli
    falszywą strone banku ?
    I to nie jest gdybanie, tylko obecna rzeczywistosc.

    Zawirusowany telefon moze i SMS hackerom przekazywac.
    Aplikacja mobilna bardziej odporna.

    >Dobra rada. A dlaczego ta sama filozofia nie działa już w przypadku
    >narzędzia autoryzacyjnego lub karty?

    Technika sie rozwinela i pozwala sprawdzac.

    >Nie wiem czy to prawda, ale podobno w USA nadal czeki są w obrocie.

    Caly czas. Po prostu u nich to w miare dobrze dziala, a co wiecej -
    duzo instytucji na to nastawione.

    >No tak. Każde zaostrzenie przepisów jednak wymusza coś na bankach.

    Ale nie bylo wymogu, ze nie wolno powiedziec klientom ze to sie juz
    nie oplaca.

    >Nie słyszałem o tym. Wydaje mi się, że trudno jest udowodnić, iż
    >podwyżka wynikła z podatku.

    Zauwaz, ze teraz przy kazdej zmianie cennika masz podana podstawe
    prawną.

    Choc w sumie to chyba byl calkiem stary przepis, ktory banki odkryly,
    albo UOKiK im przypomnial.

    Wiec teraz nie moze bank podniesc czy wprowadzic oplaty, bo tak,
    tylko musi dopisac "niniejsza zmiana jest spowodowana wzrostem cen
    opublikowanym w ..." :-)

    > Dziwne jest dla mnie to, iż CA z dnia na dzień podniosło marżę z
    > 0,1% na 1,95%. Blisko dwudziestokrotnie. Jak to uzasadnić? No cóż -
    > mają prawo.

    Ale mowisz o jakiejs lokacie i marzy wyplacanej klientowi ?
    Bo z kredytami to nie tak latwo ... choc w 2009 to wszytko bylo juz
    chyba przetrenowane :-)

    J.