  • Data: 2010-05-13 12:31:49
    Temat: Re: Terminal i podpis w jednym
    Od: "kashmiri" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> dared to write:

    > Tylko jaka - według polskiego prawa - jest moc takiego podpisu? Do
    > analizy grafologicznej się raczej nie nadaje, nie ma nawet dowodu, że
    > został naniesiony odręcznie, a nie jest to po prostu plik graficzny.
    >
    > Wczoraj podpisywałem tak przesyłkę UPS. Podpis wyszedł kanciasty.
    > IMHO takie coś nadaje się tylko do kwitowania błahych spraw - aby było
    > cokolwiek, i w razie czego dostępne w formie elektronicznej (aby można
    > było szybko zobaczyć, że przesyłkę odebrał ktoś podpisujący się
    > KOWALSKI). Jako dowód ma to znaczenie minimalne.

    Eh... nie chodzi o podpis, tylko o oświadczenie woli. Kurier sprawdzając dokumenty
    "oświadcza": tak, to ta osoba podpisuje umowę, a osoba podpisując się "oświadcza":
    tak, ja świadomie wstępuję w tę umowę. Podpis nie ma służyć do identyfikacji - do
    tego jest dowód osobisty ze zdjęciem - a do potwierdzenia złożenia oświadczenia woli.
    Równie dobrze mógłby to być krzyżyk, kliknięcie na komputerze (o ile jest
    jednoznacznie identyfikowalne), itd.

    Pozdrówka,
    k.