  • Data: 2004-10-31 14:28:48
    Temat: Re: Test kart platniczych - wyniki.
    Od: andy_k <a...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 31 Oct 2004 14:01:22 +0000 (UTC), "Seba" <b...@W...gazeta.pl>
    wrote:

    >tego niestety nie wiem

    infolinia tez nie wie, infolinia wie tylko o bankomatach citi i euronetu,
    nawet nie citishare.

    >jesli bankomat Citi, to ZAWSZE rozliczenie 1:1 przy wyplacie w takiej samej
    >walucie, jak waluta konta do ktoregopodpieta jest karta Maestro. W przypadku
    >bankomatu Citichare rozliczenie 1:1 i ewentualnie 4 pln prowizji - pominąłem
    >tą prowizję we wcześniejszym poście, a moze byc przypadek ze sie naliczy

    Od czego zalezy czy naliczy, czy nie naliczy?

    Czyli pomimo wyplaty w walucie bankomatu z konta prowadzonego w tej walucie
    zostanie naliczona prowizja za wyplate jesli bankomat jest obcy, czy moze
    jednak nie?

    >tak, bo Citishare rozlicza swoje transakcje w USD. Przez Euro po kursie
    >MasterCard'a rozliczane są pozostałe bankomaty i transakcje POSowe

    A gdzie mozna zobaczyc kursy citishare?

    >jak dopytasz, to sprecyzuje :)

    Chyba zalezy na kogo sie trafi. :)

    >wydaje mi sie, ze kazdy bank mający system batchowy - wtedy ksiegowane są
    >transakcje z obcych bankomatow/posów i rozliczane sa po bieżącym kursie, a że
    >batch jest w nocy, to jest to kurs nocny - chyba ze znajdziesz tak malo
    >asekuracyjny bank, ktory zostawi na noc zwykle kursy ryzykujac duze straty w
    >przypadku ich zalamania poza godzinami pracy treasury w banku. A Citi po
    >prostu tego nie ukrywa, ze w godzinach 9:30-17:00 jest lepszy kurs

    No dobrze, ale czy jeszcze jakies banki przez cala dobe rozliczaja transakcje
    kartami po kursie nocnym? Albo odwrotnie, czy sa takie, ktore rozliczaja
    zawsze po biezacym? :)

    >Nie spotkalem sie z takimi problemami. Jesli wyplaciles w bankomacie,w ktorym
    >nie powinna sie naliczyc prowizja,a sie naliczyla - reklamujesz.

    Wiem tylko o przypadku znajomego, ktoremu wyplacajac z bankomatu (nie wiadomo
    jakiego, czy citishare czy nie) z konta prowadzonego w tej samej walucie jaka
    ma bankomat, pobrano prowizje za wyplate z bankomatu.