    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: To mi dopiero Expres
    Date: Tue, 19 Sep 2023 20:26:47 +0200

    > A, to znaczy, że citek był odbiorcą tego przelewu expresowego?

    Citek był nadawcą. mBank był odbiorcą.
    W Citku mamy 4 darmowe wypłaty gotówki (liczone 'na konto' a nie 'na
    kartę'). Niedawno, jak zapłaciliśmy za 5-ą wypłatę to pisałem im, że to
    jest jakaś bzdura, aby użytkownik karty miał z drugim użytkownikiem
    uzgadniać liczbę wykonanych operacji. Z odpowiedzi wywnioskowałem, że
    chyba stosują jakąś inną logikę od mojej.
    W mBanku daliśmy się namówić na zmianę konta na jakieś tam
    super-turbo-hiper i liczba wypłat jest nieograniczona (przynajmniej na
    razie).

    > Ogólnie można to sprawdzać na:
    > https://www.expresselixir.pl/tabela-dostepnosci/
    > tylko coś dziwnego - citek w tej tabelce jest 24/7.
    > Więc już nie wiem.

    Krótko po zleceniu tego przelewu wsiedliśmy w samochód i 3h jechania.
    W czasie jazdy żona sprawdzała, czy już doszło i potem zaczęła szukać
    takich informacji i mi mówiła, że według niej to powinno działać 24/7
    więc widocznie źle zleciłem ten przelew.
    Robiłem to pierwszy raz ale zarówno wypełniając zlecenia jak i
    potwierdzając widziałem, że jest Express.
    Jak w poniedziałek koło 12-ej kasa zjawiła się w mBanku to wyraźnie było
    napisane, że to przyjechał Express. To już wiedziałem, że nie moja wina.

    Do odpowiedzi Citek dołączył długą informację dotyczącą roszczeń (ce
    według ustawy klient może itp. - nie wczytywałem się).
    Nie mam czasu na walki z wiatrakami - chcę jedynie rozumieć kiedy to
    działa, a kiedy nie. Czy to aż tak dużo?

    Wiem, że u nich koło północy to system 'ma problemy' i na wszelki
    wypadek na pewno nie zleciłbym przelewu Express gdzieś tak między 23:30
    a 2:00. Ale ten przelew zlecałem w sobotę koło południa.
    Czyżby koło południa w sobotę też należało wpisać na listę godzin 'be'.

    W odpowiedzi na te przeprosiny zapytałem czy i jak zlecając taki przelew
    mogę wiedzieć czy zlecam go skutecznie, czy nie.
    Na razie nie dostałem odpowiedzi.

> [...]
    "express elixir na telefon",
    > działa ogólnie tak, że rejestrujesz numer telefonu w bazie "blik" jako powiązany
    > z jednym konkretnym kontem i od tego momentu ludzie - w tym ty sam, z innego konta
    - możesz
    > na to konto robić natychmiastowe (i zwykle darmowe) przelewy - nie trzeba znać
    > numeru konta, wystarczy podać numer telefonu - a apka sama sobie znajdzie numer
    konta w bazie "blik".
    > Jedyny minus to ograniczona suma pojedynczego przelewu oraz również
    > ograniczona łączna suma przelewów w ciągu jednego dnia.
    Można podejrzewać, że Citek potrafi i to wykonać po 2 dniach "Z uwagi na
    wewnętrzny system i stosowaną metodykę ..."

    > Nic nie stoi też na przeszkodzie, żeby zmieniać numer konta, z którym w bazie
    "blik"
    > jest powiązany dany numer telefonu.
    > Ale żeby "powiązać" numer telefonu z kontem w danym banku zwykle
    > konieczne jest posiadanie apki tego banku, w którym masz konto
    > na które chcesz, żeby wpływały "przelewy na twój numer telefonu".

    Jak kiedyś dojrzeję do apek to może potem kiedyś dojrzeję do blika.
    P.G.