    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 7 Feb 2022 09:00:18 -0800 (PST)
    Subject: Re: Transakcje walutowe kartą, VISA czy Mastercard
    From: Mac Ka <m...@i...pl>

    poniedziałek, 7 lutego 2022 o 14:51:09 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Nie pomyliłeś się w dacie?
    > W sumie nie napisałeś dat transakcji i rozliczeń, więc nie ma jak sprawdzić.

    Data jest w linku z VISA, 4 lutego 2022.

    > Druga sprawa to curve - tutaj w ogóle w grę nie wchodzi kurs MC.
    > MC nie ma nic do przewalutowania - curve płaci za Ciebie w EUR, ty płacisz curve
    złotówkami za EUR wg kursu curve.
    > Ten kurs curve, poza nocami/weekendami powinien być - jeśli się to nie zmieniało -
    międzybankowy, czyli taki np. jak w aion,
    > czyli jeszcze lepszy niż kurs MC (w aoin narzut przy wymianie walut to ok. 0,01% -
    jedna setna procenta, czyli jedna dziesięciotysięczna - np. przy wymianie 10k tracisz
    złotówkę - albo jak wymienisz 10k na dolary i zaraz te dolary na złotówki - to w
    rezultacie masz mniej o 2,30zł).

    Curve zmieniło zasady rozliczania, nie ma prowizji za transakcje weekendowe i jest
    stosowany kurs Mastercard.

    > Skarbonka - możliwe, że też nie wciągają organizacji w wymianę (albo nie wciągnęli
    w opisanych przypadkach bo płatność w EUR - a że karty premium, to dają zamiast kursu
    banku - międzybankowy).

    Widzę, że zawsze wiesz lepiej. Musisz napisać do prezesa PKO, zeby zmienil w umowach,
    regulaminach i na WWW

    Jak rozliczane są transakcje zagraniczne?
    Transakcje zrealizowane przy użyciu karty dokonane w walutach obcych są przeliczane
    na walutę polską według kursów z dnia przetworzenia transakcji, stosowanych przez
    daną organizację płatniczą. Dzień przetworzenia transakcji przez organizację jest
    prezentowany na zestawieniu transakcji.

    > PS.: Nic dziwnego, że do tej pory używałeś za granicą kart MC, przecież nie miałeś
    jeszcze visy infinite
    > ze skarbonki. No chyba że miałeś platynową visę z bnpp - bo inaczej wygląda to tak,

    > jakbyś zapomniał dopisać: "audycja zawiera lokowanie produktu" ;P

    Nie bardzo rozumiem o czym piszesz, w portfelu od lat miałem co najmniej jedna kartę
    rozliczaną bezpośrednio i bez prowizji i wiele z tych kart było z VISA, ale
    opierające się na opinii, że MC ma lepsze kursy wybierałem MC. Teraz porównałem w
    praktyce.
    Nie zachęcam nikogo do korzystania z kart konkretnej organizacji czy wydawcy, ale
    raczej pokazuję, że nie ma sensu tracenie czasu na takie rozważania skoro różnicą
    jest 2 PLN na 1000EUR.

    MK

    PS. Miałem karty rozliczane po kursie organizacji z Fortis Banku, Polbanku,
    Raiffeisen Banku, eurobanku, Multibanku, mBanku, Citi i PKO BP. Kilka razy udało mi
    się uciec przed BNP i mam nadzieję, że już nigdy nie będę musiał ponownie przed nimi
    uciekać. Od Santandera też się trzymam z daleka.