    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Transakcje walutowe kartą, VISA czy Mastercard
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 8 Feb 2022 03:29:35 +0100

    On Mon, 7 Feb 2022 09:00:18 -0800 (PST), Mac Ka wrote:
> [...]
    w opisanych przypadkach bo płatność w EUR - a że karty premium, to dają zamiast kursu
    banku - międzybankowy).

    > Widzę, że zawsze wiesz lepiej. Musisz napisać do prezesa PKO, zeby zmienil w
    umowach, regulaminach i na WWW

    > Jak rozliczane są transakcje zagraniczne?
    > Transakcje zrealizowane przy użyciu karty dokonane w walutach obcych są przeliczane
    na walutę polską według kursów z dnia przetworzenia transakcji, stosowanych przez
    daną organizację płatniczą. Dzień przetworzenia transakcji przez organizację jest
    prezentowany na zestawieniu transakcji.

    > Nie bardzo rozumiem o czym piszesz, w portfelu od lat miałem co najmniej jedna
    kartę rozliczaną bezpośrednio i bez prowizji i wiele z tych kart było z VISA, ale
    opierające się na opinii, że MC ma lepsze kursy wybierałem MC. Teraz porównałem w
    praktyce.
    > Nie zachęcam nikogo do korzystania z kart konkretnej organizacji czy wydawcy, ale
    raczej pokazuję, że nie ma sensu tracenie czasu na takie rozważania skoro różnicą
    jest 2 PLN na 1000EUR.

    A w innym banku/koncie/karcie jest 6% prowizji za przewalutowanie.
    Oj, warto sie upewnic, warto ...

    J.