    From: "DeJotTe" <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Trzy głowy - zadziałają czy nie?
    Date: Sun, 10 May 2009 11:10:32 +0200

    > Ja wyszukuję za pomocą oczu :)
    > Kilka lat temu miałem przez chwilę plugin do metastocka "Chart pattern
    > recognition" czy jakoś tak, ale nie byłem z tego zadowolony.
    > W kodowaniu jestem za cienki, żeby przetłumaczyć RGRy i oRGRy na język
    > zrozumiały dla programu.

    Formacja głowy i ramion jest skuteczna bo analizuje trend, czyli np w
    przypadku formacji szczytowej tworzy niższy szczyt i niższy dołek, a taki
    układ jest zapowiedzią kontynuacji nowego trendu.
    Definiując ściśle warunki jakie muszą być spełnione by uznać układ danych za
    formację okaże się, że wcale tak dużo ich nie ma, a to co widzisz na
    wykresach świecowych jako formacje, na wykresach pozbawionych szumu może nią
    nie być. Do przetestowania formacji mogą posłużyć wykresy Renko lub
    Przełamania trzech linii.