  • Data: 2009-01-10 14:47:45
    Temat: Re: Ubezpieczenie w kredycie hipotecznym.
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 10 Jan 2009 14:47:15 +0100, "leo" <x...@w...pl> wklepał(-a):

    >Pytanie mam do ostatniego punktu. Co to jest za ubezpieczenie, od czego? nie
    >jest napisane. Mogę wybrac własnego ubezpieczyciela? Polbank przedstawił mi
    >PZU SA. Od kiedy mam płacić to ubezpieczenie? Mam nadzieje, że nie naliczą
    >mi jakiś zaległych ubezpieczeń, jesli to miało być np od momentu podpisania
    >umowy kredytowej. Dostałem taki druk dopiero teraz i myślałem, ze ubezpieczę
    >mieszkanie w momencie, kiedy otrzymam akt notarialny.

    Jeśli masz już mieszkanie, to zapewne będzie to ubezpieczenie od ognia.

    Oni proponują grupówkę, bo mają od tego prowizję. Jednak indywidualnie taniej
    raczej się nie ubezpieczysz zakładając, że chcesz mieć tylko podstawowy zakres
    ubezpieczenia (tylko mury, bez wyposażenia i reszty twojego majątku). Zażądaj
    okazania warunków ubezpieczenia. Jeśli uważasz, że nie chroni to wystarczająco
    twojego majątku (a tak zwykle jest - bo ochronie zwykle nie podlega to, co się w
    mieszkaniu znajduje), to szukaj indywidualnego ubezpieczenia ew. ubezpieczenia
    samej zawartości mieszkania (choć tu niektórzy ubezpieczyciele mogą kręcić nosem
    albo stosować wyższe stawki).

    Zwykle nie ma problemu z indywidualnym ubezpieczeniem, niektóre banki jednak
    wymagają każdorazowego okazywania wznowionej (zwykle po roku) polisy. No i wtedy
    dowiedz się, co ma być wpisane jako miejsce ubezpieczenia. Czasem się czepiają,
    że jak wpiszesz "Kwiatowa 10/20", a na umowie kredytowej było wpisane "Kwiatowa
    działka nr 4534/45", to nie zaakceptują takiej polisy i wtedy trzeba się z nimi
    bujać. Jeśli chcesz mieć polisę indywidualną, to niech przedstawią - najlepiej
    na piśmie - w jaki sposób ma być wpisane miejsce ubezpieczenia. No chyba, że w
    umowie oraz w KW jest po prostu ulica, nr domu i lokalu, to wtedy raczej
    problemów nie ma.

    --
    Sławomir Szyszło