    From: "J@cek" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Unia a karty
    Date: Thu, 19 Feb 2004 22:39:09 +0100

    (ciach)
    Wszystko zależy
    > od umowy banku z Visą. Rozliczanie w USD jest korzystne dla banków, bo
    mogą
    > kasować prowizję za dodatkowe przeliczenia no i Visa też zarabia,
    zwłaszcza,
    > że kursy walutowe organizacji kartowych są niejawne.

    Może i tak ale właśnie wróciłem z Portugalii i przez ciekawość, tego samego
    dnia w jednym sklepie zapłaciłem MC Lukas/Onet a w drugim Visą electron VW
    Banku.
    Różnica w kursie jest na trzecim miejscu po przecinku 4.948/4.949 więc nie
    wiem jakie kwoty płacicie kartami ale jak dla mnie to gra nie jest warta
    świeczki.
    J.