  • Data: 2014-08-06 20:13:34
    Temat: Re: Upadek Platformy -- ale nie OT
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lrp4sh$9vs$...@n...news.atman.pl

    > Moja matka około roku 2007 kupiła za 700 pln ortezę kolanową -- w 100% refundowana
    przez NFZ.
    > Wiesz, co to ta orteza? Dwie pary dwóch sztywnych blach z zawiasami plus trochę
    szmaty.

    + Dzięki temu ja -- mogłem mieć komfortową wiosnę 2012 roku. ;)
    > (bo użyłem tej ortezy)

    Z czego sa te blachy?

    -- próba uszczelki lodówki (-) negatywna

    [napisałbym, że nie z żelaza, ale...]

    -- próba bezwładnościowa 74,7 grama

    [toż nie napisże, że ważyłem na dwóch wagach
    nieszalkowych, bo chodzi o masę, nie o ciężar]

    -- próba objętościowa

    [napisać im, że suwmiarka z Lidla?]

    25,41 szerokość ramienia
    3,06 grubość ramienia
    138 długość ramienia

    65,07 długość łącznika
    65,25 długość łącznika
    1,68 grubość łącznika

    [zapomniałem zmierzyć szerokość łącznika -- około,
    czyli na oko 3 cm; na prawe, bo lewe niedowidzi]

    25,41*3,06*138*2+65,07*1,68*2*30=28019,3256

    28019,3256 mm^3 -- objętość [albo obojętność...]
    28
    27 cm sześciennych -- bo blacy sa zaokraglone

    74,7 grama

    4507 kg/m^3
    4.507 g/cm^3 tytanium

    2700 aluminium
    2.7 g/cm^3

    2.7*27 =72,9

    Opinia:

    Głęgoko zaawansowane i szczegółowe badania wykryły, iz blachy
    te najprawdopodobniej wykonano ze stopó aluminiowych, zwanych
    potocznie deralami [durkasiami, czy nawet dórkasiami -- nie
    pamietam już...] i ponad wszelka watpliwość należy wykluczyć
    użycie tytanu.

    A nawet gdyby był tam tytan -- tytanowa oska rowerowa
    kosztował mnie tyle, że nie zauważyłem je kosztu...

    dwie blacy połaczone zawiasami wykonanymi z dwóch łączników i dwóch bolców

    Czego nie zrobic dla nauki?!

    Wyciągnąłem ponownie z szafki i pudełka suwiarkę, wyciągnąłem blachy z ortezy...

    -=-

    Łącznik na szerokości rózne -- 0d 33,17 mm do 33,56 mm, średni zatem
    można uznać, że na oko oceniłem dobrze. Łączniki mierzyłem oba i oba
    mają nierównoległe (czyli raczej niechlujnie wykonane) boki.

    Ale wyciągnąłem tez obie wagi... Dlaczego? bo wprawdzie
    zważyłem, ale nie zapisałem wyniku i oceniłem wagę na oko. ;)

    Oko do ważenie mam tez dobre -- 74,7 grama.

    Oczywiście nie aż tak dobre, aby ważyło dziesiąte części grama.
    Zapamiętałem, że wynik kończył się 4,7 bo ważyłem kilkanaście
    razy obiema wagami i porównywałem wyniki, aby na oko ;)
    wyznaczyć średnia ważoną... [ciekawe, czy jest tez średnia
    mierzona i średnia liczona]

    No dobra... A może durale mają inna masę właściwą?...

    Zaraz sprawdzimy...

    Wiki poszukała, ja tymczasem pstryknąłem blachom fotki...

    2800 kg/m^3

    Zatem moje liczenia ma wygladać tak: 2.8*27? 2.8*27=75,6

    I tak, i nie, bo jednak zaokrągliłam blachy na oko. ;)

    Oto fotki -- widziane okiem kamery Monstera.

    http://leszekc.w.tkb.pl/blachy

    Na razie nie ma? Bo teraz wyślę post, a za chwilę wrzucę tam fotki.
    Po WiFi z Monstera na HDD i z HDD do serwera telewizji kablowej.

    -=-

    Aby było jasne! Mój werdykt materiałowy -- blachy wykonano nie z tytanu, ale z
    duralu.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'