  • Data: 2008-12-31 10:05:19
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szymon pisze:
    > On nie wie. Stażysta w tej chwili ma ok. 1200... brutto! Nauczciel
    > kontraktowy 1640zł brutto, czyli akuratnie mu z 1200 spadnie na rękę. Od
    > rozpoczęcia pracy w szkole do osignięcia poziomu nauczyciela mianowanego
    > (ok. 2000zł brutto) MUSI upłynąć 6 lat pracy zawodowej. Nie da się tego
    > procesu przyspieszyć. Wszystko jest w karcie nauczyciela - stawki są
    > ministerialne, więc łatwo sprawdzić.

    Proszę, litości... Znam kilku nauczycieli i każdy poza standardową pracą
    w szkolę zarabia kilka razy tle na korepetycjach (stawka 50 zł za
    godzinę... szkolną). Niektórzy dodatkowo pracują w różnych szkołach
    językowych (dotyczy nauczycieli języków obcych) i mają się całkiem
    nieźle. Do tego 2 miesiące wakacji, ferie, wszystkie święta i długie
    weekendy wolne. I przede wszystkim : nikt nikogo nie zmusza do bycia
    nauczycielem. Jeśli ktoś jednak chce pracować 16h tygodniowo to niech
    nie oczekuje płacy jak za 40h.

    Przypomina mi to jęczenie środowisk lekarskich jaki to zawód lekarza
    jest marny i kiepsko płatny - pewnie właśnie dlatego rodzice ciągną do
    tego fachu swoje dzieci.

    --
    Mithos