    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Upadlosc konsumencka
    Date: Wed, 31 Dec 2008 08:58:42 -0600
    <gj6b3o$kcq$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gj6adu$5i0$4@news.interia.pl>
    <9...@r...googlegroups.com>
    <gjaslr$h87$1@news.interia.pl> <gjb6pi$4aj$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <9...@a...googlegroups.com>
    <gjbcqm$74h$2@news.interia.pl>
    <7...@z...googlegroups.com>
    <gjcgla$o4q$1@news.interia.pl> <gjcivr$a4f$2@news3.onet>
    <gjcjq7$11t$1@news.dialog.net.pl>
    <gjdfhr$170$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gjdh1k$3ul$2@news.interia.pl>
    <gjdmem$8ue$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gjdqcv$gr3$1@news.interia.pl>
    <gjf62m$p4q$1@news.dialog.net.pl>
    <gjfg8v$2fj$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    Mithos wrote:

    > Proszę, litości... Znam kilku nauczycieli i każdy poza standardową pracą
    > w szkolę zarabia kilka razy tle na korepetycjach (stawka 50 zł za
    > godzinę... szkolną).

    ooo, to duży procent nauczycieli znasz.

    > Niektórzy dodatkowo pracują w różnych szkołach
    > językowych (dotyczy nauczycieli języków obcych) i mają się całkiem
    > nieźle.

    ale co tam, pani od muzyki może dorabiać na weselach, od platyki
    sprzedawać obrazy na rynku, bilożka pracować jako ekspert Greenpace.
    geografka jako przewodnik po Polsce.
    Dla każdego coś się znajdzie.

    > Do tego 2 miesiące wakacji, ferie, wszystkie święta i długie
    > weekendy wolne.

    aa, i za to płacą dodatkową kasę tak?

    > I przede wszystkim : nikt nikogo nie zmusza do bycia
    > nauczycielem.

    nie mówimy o zmuszaniu tylko o zarobkach. Ze zmuszaniem lub bez.

    > Jeśli ktoś jednak chce pracować 16h tygodniowo to niech
    > nie oczekuje płacy jak za 40h.

    18 godzin to jest ilość godzin dydaktycznych a nie ilość godzin pracy.
    Już to przerabiałem 1000 razy. Chętnie po takich 45 minutach pracy
    nauczyciele podrzucą ci klasówki do sprawdzenia. 35 prac z jednej
    klasy, po kilka stron każda sprawdza się sama i tego już do godzin czasu
    pracy nie wliczasz. Zeszyty tez już wymyślili samosprawdzające się.
    Dokumentacja tez sie sama robi, wywiadówki zlikwidowali...

    Średnia tygodniowa ilosc godzin pracy wynosi grubo ponad 40 godzin.

    > Przypomina mi to jęczenie środowisk lekarskich jaki to zawód lekarza
    > jest marny i kiepsko płatny - pewnie właśnie dlatego rodzice ciągną do
    > tego fachu swoje dzieci.

    oczywiście, że jest kiepsko płatny. Przejedź się za granice i porównaj
    sobie płace lekarzy.