    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Upadlosc konsumencka
    Date: Wed, 31 Dec 2008 18:49:50 +0100
    <gj6b3o$kcq$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gj6adu$5i0$4@news.interia.pl>
    <9...@r...googlegroups.com>
    <gjaslr$h87$1@news.interia.pl> <gjb6pi$4aj$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <9...@a...googlegroups.com>
    <gjbcqm$74h$2@news.interia.pl>
    <7...@z...googlegroups.com>
    <gjcgla$o4q$1@news.interia.pl> <gjcivr$a4f$2@news3.onet>
    <gjcjq7$11t$1@news.dialog.net.pl>
    <gjdfhr$170$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gjdh1k$3ul$2@news.interia.pl>
    <gjdmem$8ue$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gjdqcv$gr3$1@news.interia.pl>
    <gjf62m$p4q$1@news.dialog.net.pl>
    <gjfg8v$2fj$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gjg0ln$d2k$1@news.interia.pl>

    witek pisze:
    > ale co tam, pani od muzyki może dorabiać na weselach, od platyki
    > sprzedawać obrazy na rynku, bilożka pracować jako ekspert Greenpace.
    > geografka jako przewodnik po Polsce.
    > Dla każdego coś się znajdzie.

    Trzeba było pomyśleć zanim się zostało nauczycielem muzyki. Jeden z
    nauczycieli, którego znam uczy w LO biologii i udzielał (skutecznie, bo
    jest dobry) korepetycji dla ludzi próbujących dostać się na medycynę.
    Stawka 50 zł za 45 minut i tylu chętnych, że miejsc brak i w zasadzie
    bez polecenia nie dało się dostać. Osoba ta ma 2 mieszkania i niedawno
    wybudowała dom. Trzeba tylko chcieć.

    > aa, i za to płacą dodatkową kasę tak?

    Nie ale ja mam 26 dni urlopu rocznie, a nauczyciel ma 3 miesiące. Płatnego.

    > 18 godzin to jest ilość godzin dydaktycznych a nie ilość godzin pracy.
    > Już to przerabiałem 1000 razy. Chętnie po takich 45 minutach pracy
    > nauczyciele podrzucą ci klasówki do sprawdzenia. 35 prac z jednej
    > klasy, po kilka stron każda sprawdza się sama i tego już do godzin czasu
    > pracy nie wliczasz. Zeszyty tez już wymyślili samosprawdzające się.
    > Dokumentacja tez sie sama robi, wywiadówki zlikwidowali...

    Ja szkołę kończyłem nie tak dawno temu i doskonale pamiętam jak to
    wygląda. Może jeden na kilku nauczycieli się przykłada do pracy.

    > Średnia tygodniowa ilosc godzin pracy wynosi grubo ponad 40 godzin.

    Raczysz żartować. W większości zawodów, gdzie nie pracuję się łopatą
    trzeba się cały czas dokształcać w większości poza godzinami pracy.

    > oczywiście, że jest kiepsko płatny. Przejedź się za granice i porównaj
    > sobie płace lekarzy.

    Rozmawiamy o warunkach krajowych, a nie o tym co jest gdzieś tam.

    Poza tym to EOT jak dla mnie i do nowego roku :)

    --
    Mithos