eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankietaRe: Użyteczność stron bankowych - ankieta
  • Data: 2009-05-21 17:30:24
    Temat: Re: Użyteczność stron bankowych - ankieta
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "corner"
    > Użyteczność to raczej zagadnienia związane z ergonomią, łatwością
    > korzystania z serwisu, dopasowanie do potrzeb.

    konto niezabezpieczone tokenem lub podpisem cyfrowym
    jest mało użyteczne, bo na takich kontach nie można trzymać wiele - coś
    symbolicznego
    na drobne opłaty

    > Na przykład - logowanie. W każdym serwisie jest ono dostępne.
    > Abstrahując od kwestii bezpieczeństwa - ankietowani jako trudniejsze
    > uznają logowanie maskowanym hasłem. Bo najpierw trzeba zrozumieć
    > zasadę działania, a potem bawić we wpisywanie odpowiednich literek, w
    > odpowiednie pola. Wiadomo też, że im bardziej ktoś jest obtrzaskany z
    > Internetem i komputerami - tym mniejszy problem będzie to dla niego
    > stanowić.

    ale logowanie w oparciu o token z kluczem cyfrowym jak w pl@net Fortisa
    jest prymitywnie proste - dla wygody klienta bank nie pozwolił nawet
    żeby hasło do tego klucza miało więcej niż 4 cyfry :-)
    a mogł dla leniwych pozwolić na 4 cyfry,
    a ostrożnym pozwolić na wprowadzenie 10 znaków alfanumerycznych
    - tak że np w Fortisie wg mnie bezpieczeństwo zostało ograniczone na
    rzecz wygody.

    W sumie token odbezpieczany na hasło i podający cyfry sam lub jako
    odpowiedz
    na wstukane "wezwanie" jest również wygodny i bezpieczniejszy od hasel
    stałych
    a wiele banków pozwala się zalogować i zobaczyć saldo tylko na podstawie
    stałych kodów/haseł a to nie jest bezpieczne
    *** blad ***

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1