-
1. Data: 2009-05-20 17:20:18
Temat: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>
Zwracam się do was z prośbą o wypełnienie ankiety związanej z użytecznością
bankowych serwisów internetowych. Wyniki ankiety zostaną wykorzystane w
mojej pracy dyplomowej.
Bardzo ważne: ankieta jest przeznaczona tylko dla użytkowników bankowości
internetowej w:
1. PKO Bank Polski: iPko lub Inteligo
2. Pekao: Pekao24
3. BRE Bank: mBank lub MultiBank
4. ING Bank Śląski: ING Bank OnLine
5. Bank Zachodni WBK: BZ WBK24
6. Bank Millennium: MilleNet
7. Bank Handlowy w Warszawie (Citi Handlowy): Citibank Online
8. Kredyt Bank: KB24
9. Raiffeisen Bank: Raiffeisen on-line
10. BGŻ: eBGŻ
11. Getin Bank: GB24
12. Fortis Bank Polska: Pl@net
13. Bank BPH: System internetowy Banku BPH
14. Nordea Bank Polska: SOLO
Adres: http://tnij.org/dflj
Mam nadzieję, że odpowiednie oznaczenie postu zapobiegnie zaśmiecaniu
skrzynek u osób, które sobie tego nie życzą.
Dziękuję!
-
2. Data: 2009-05-20 18:24:20
Temat: Re: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
Od: pwz <g...@d...pl>
corner pisze:
> Zwracam się do was z prośbą o wypełnienie ankiety związanej z użytecznością
> bankowych serwisów internetowych. Wyniki ankiety zostaną wykorzystane w
> mojej pracy dyplomowej.
(...)
Bardzo cenne jest to, że w nagłówku ankiety pojawiają się prawie
wszystkie informacje, które powinny tam być. ALE już w 1. pytaniu mam
problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w więcej aniżeli jednym z
wymienionych banków? Aha, i oba rachunki traktuję jako "główne"... Na
tym pytaniu utknąłem i nie wypełniam dalej...
pwz
-
3. Data: 2009-05-20 19:04:57
Temat: Re: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>
Użytkownik "pwz" <g...@d...pl> napisał w wiadomości
news:gv1hsu$7ct$3@inews.gazeta.pl...
>
> ALE już w 1. pytaniu mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w
> więcej aniżeli jednym z wymienionych banków? Aha, i oba rachunki traktuję
> jako "główne"...
No cóż. W ankiecie chodzi o to, żeby wybrać jeden bank. Nie byłem w stanie
zrobić ankiety z myślą o osobach, które uważają dwa, trzy, cztery, itd.
banki za swoje główne.
Możesz zdecydować, o którym ze swoich głównych banków wypełnisz ankietę bądź
nie wypełniać jej wcale.
Dziękuję za zainteresowanie i poważne podejście do tematu.
-
4. Data: 2009-05-20 20:37:37
Temat: Re: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
Od: "JanKo" <b...@m...tu>
Agent pwz nadaje:
> mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w więcej aniżeli
> jednym z wymienionych banków?
Żaden problem. Ja nie będę wypełniał więc możesz wypełnić za mnie ;-)
-
5. Data: 2009-05-20 22:25:34
Temat: Re: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
Od: krzysztofsf <k...@w...pl>
corner pisze:
> Użytkownik "pwz" <g...@d...pl> napisał w wiadomości
> news:gv1hsu$7ct$3@inews.gazeta.pl...
>> ALE już w 1. pytaniu mam problem: co mam zaznaczyć, jeżeli mam konto w
>> więcej aniżeli jednym z wymienionych banków? Aha, i oba rachunki traktuję
>> jako "główne"...
>
> No cóż. W ankiecie chodzi o to, żeby wybrać jeden bank. Nie byłem w stanie
> zrobić ankiety z myślą o osobach, które uważają dwa, trzy, cztery, itd.
> banki za swoje główne.
>
> Możesz zdecydować, o którym ze swoich głównych banków wypełnisz ankietę bądź
> nie wypełniać jej wcale.
>
> Dziękuję za zainteresowanie i poważne podejście do tematu.
>
>
Ja wybralem jeden i podalem w uwagach, ze mam konta jeszcze w kilku
innych. Szczerze mowiac nie wiem jak okreslic konto glowne - czy tam,
gdzi ewplywa wynagrodzenie, czy tam, gdzie mam centrum przelewowe, czy
tam, gdzie znajduje sie najwiecej srodkow?
Nie wiem jaka teze ma udowodnic ta ankieta, ale jest mozliwe
uwzglednienie z korzystania z roznych uslug w roznych bankach.
Jednoczesnie mailbys przekroj najpopularniejszych uslug w danym banku
Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim Eurobanku?
Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele kont
internetowych, niereprezentowani w ankiecie.
Pytanie o zarobki jest niedopuszczalne bez wariantu odmowy odpowiedzi
jako jeden z pkt.
-
6. Data: 2009-05-20 23:12:34
Temat: Re: [SPAM] Użyteczność stron bankowych - ankieta
Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>
Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:gv200u$9p5$2@news.wp.pl...
> Ja wybralem jeden i podalem w uwagach, ze mam konta jeszcze w kilku
> innych. Szczerze mowiac nie wiem jak okreslic konto glowne - czy tam, gdzi
> ewplywa wynagrodzenie, czy tam, gdzie mam centrum przelewowe, czy tam,
> gdzie znajduje sie najwiecej srodkow?
To nie ma znaczenia. Chodzi po prostu, żeby określić bank, który później
będzie się opisywało.
> Nie wiem jaka teze ma udowodnic ta ankieta, ale jest mozliwe uwzglednienie
> z korzystania z roznych uslug w roznych bankach.
> Jednoczesnie mailbys przekroj najpopularniejszych uslug w danym banku
To mnie nie interesuje. Poprzez ankietę chciałbym sprawdzić, czy kiepski
serwis internetowy/transakcyjny odbija się w jakiś sposób na odczuciach
klientów. A jeśli się nie odbija - to dlaczego. Istnieje na przykład teoria,
że źle zrobiony serwis transakcyjny sprawia, że klient boi się uciec gdzie
indziej (bo w końcu skoro nauczył się tego, to nie może tej wiedzy zmarnować
;-)).
> Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim Eurobanku?
> Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele kont
> internetowych, niereprezentowani w ankiecie.
Nie mam miejsca w pracy, aby analizować wszystkie banki. Dlatego wybrałem 15
największych pod względem sumy bilansowej (z wyjątkiem BGK).
> Pytanie o zarobki jest niedopuszczalne bez wariantu odmowy odpowiedzi jako
> jeden z pkt.
Ankieta jest anonimowa, naprawdę.
-
7. Data: 2009-05-21 05:30:12
Temat: Re: Użyteczność stron bankowych - ankieta
Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>
On 21 Maj, 01:12, "corner" <c...@i...TOTEZpl> wrote:
>
> To mnie nie interesuje. Poprzez ankietę chciałbym sprawdzić, czy kiepski
> serwis internetowy/transakcyjny odbija się w jakiś sposób na odczuciach
> klientów. A jeśli się nie odbija - to dlaczego. Istnieje na przykład teoria,
> że źle zrobiony serwis transakcyjny sprawia, że klient boi się uciec gdzie
> indziej (bo w końcu skoro nauczył się tego, to nie może tej wiedzy zmarnować
> ;-)).
>
> > Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim Eurobanku?
> > Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele kont
> > internetowych, niereprezentowani w ankiecie.
>
> Nie mam miejsca w pracy, aby analizować wszystkie banki. Dlatego wybrałem 15
> największych pod względem sumy bilansowej (z wyjątkiem BGK).
Biorac pod uwage teze pracy, brak Polbanku jest powaznym bledem -
naprawde.
-
8. Data: 2009-05-21 12:16:11
Temat: Re: Użyteczność stron bankowych - ankieta
Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
Użytkownik <k...@w...pl>
>> > Tak przy okazji dlaczego brak Polbanku i przede wszystkim
>> > Eurobanku?
>> > Podobnie Lukasbank i Toyotabank - rowniez mocni przedstawiciele
>> > kont
>> > internetowych, niereprezentowani w ankiecie.
>
>> Nie mam miejsca w pracy, aby analizować wszystkie banki. Dlatego
>> wybrałem 15
>> największych pod względem sumy bilansowej (z wyjątkiem BGK).
>Biorac pod uwage teze pracy, brak Polbanku jest powaznym bledem -
>naprawde.
Dla mnie użyteczność danego banku przez www
zależy w pierwszej linii od BEZPIECZEŃSTWA!
W Fortisie Polecenie Zapłaty było płatne - chodzi mi 10 takich PZ
ale w innym banku a z Fortisa robię tam stały przelew (darmowy)
ale bezpieczeństwo jest najważniejsze
*** blad ***
-
9. Data: 2009-05-21 13:34:13
Temat: Re: Użyteczność stron bankowych - ankieta
Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>
Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości
news:gv3gq9$d66$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Dla mnie użyteczność danego banku przez www
> zależy w pierwszej linii od BEZPIECZEŃSTWA!
To nie do końca o to chodzi. Piszesz tak naprawdę o funkcjonalności - czyli
funkcjach, które są dostępne dla klienta. Funkcje związane z
bezpieczeństwem, usługami, itd.
Użyteczność to raczej zagadnienia związane z ergonomią, łatwością
korzystania z serwisu, dopasowanie do potrzeb.
Na przykład - logowanie. W każdym serwisie jest ono dostępne. Abstrahując od
kwestii bezpieczeństwa - ankietowani jako trudniejsze uznają logowanie
maskowanym hasłem. Bo najpierw trzeba zrozumieć zasadę działania, a potem
bawić we wpisywanie odpowiednich literek, w odpowiednie pola. Wiadomo też,
że im bardziej ktoś jest obtrzaskany z Internetem i komputerami - tym
mniejszy problem będzie to dla niego stanowić.
-
10. Data: 2009-05-21 17:30:24
Temat: Re: Użyteczność stron bankowych - ankieta
Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
Użytkownik "corner"
> Użyteczność to raczej zagadnienia związane z ergonomią, łatwością
> korzystania z serwisu, dopasowanie do potrzeb.
konto niezabezpieczone tokenem lub podpisem cyfrowym
jest mało użyteczne, bo na takich kontach nie można trzymać wiele - coś
symbolicznego
na drobne opłaty
> Na przykład - logowanie. W każdym serwisie jest ono dostępne.
> Abstrahując od kwestii bezpieczeństwa - ankietowani jako trudniejsze
> uznają logowanie maskowanym hasłem. Bo najpierw trzeba zrozumieć
> zasadę działania, a potem bawić we wpisywanie odpowiednich literek, w
> odpowiednie pola. Wiadomo też, że im bardziej ktoś jest obtrzaskany z
> Internetem i komputerami - tym mniejszy problem będzie to dla niego
> stanowić.
ale logowanie w oparciu o token z kluczem cyfrowym jak w pl@net Fortisa
jest prymitywnie proste - dla wygody klienta bank nie pozwolił nawet
żeby hasło do tego klucza miało więcej niż 4 cyfry :-)
a mogł dla leniwych pozwolić na 4 cyfry,
a ostrożnym pozwolić na wprowadzenie 10 znaków alfanumerycznych
- tak że np w Fortisie wg mnie bezpieczeństwo zostało ograniczone na
rzecz wygody.
W sumie token odbezpieczany na hasło i podający cyfry sam lub jako
odpowiedz
na wstukane "wezwanie" jest również wygodny i bezpieczniejszy od hasel
stałych
a wiele banków pozwala się zalogować i zobaczyć saldo tylko na podstawie
stałych kodów/haseł a to nie jest bezpieczne
*** blad ***