    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <d...@g...com>
    <n4rrgf$6k3$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <n4rs57$7ac$1@node1.news.atman.pl>
    <5671b85d$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <n4seg4$r0q$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: VIVUS szybka pożyczka;)
    Date: Thu, 17 Dec 2015 10:03:02 +0100

    dyskusyjnych:n4seg4$r0q$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2015-12-16 o 20:15, J.F. pisze:

    >Powtórzę - dla zbywcy strata ze sprzedaży wierzytelności nie jest
    >kosztem, jeśli wierzytelność nie była przychodem.
    >Na przykład:
    >sprzedaję towar i wystawiam FV na 10 000zł. To mój przychód.
    >Sprzedaję
    >wierzytelność za 3000zł. 7000zł to moje KUP.
    >Pożyczam 10 000zł - to nie jest mój przychód. Sprzedaje za 3000zł.
    >7000zł nie jest moją stratą, bo 10 000zł nie było przychodem.

    Sparafrazuje przyklad: kupilem towar za 6000 i sprzedalem za 10 tys.
    Ale ich nie dostalem, bo nabywca nie zaplacil.
    6000 nie stanowi KUP, bo nie dostalem ani grosza przychodu ?

    O ile rozumiem - piszesz, ze jak sprzedam wierzytelnosc wynikajaca z
    tej faktury za 3000 to osiagne przychod i juz nie ma przeszkod, aby
    zaliczyc w KUP .... dlaczego 7000 ?
    Koszt zakupu towaru jest twoim KUP, i jesli wyniosl np 6000 a ze
    sprzedazy wplynelo w koncu 3000, to w efekcie masz 3000 straty (vat
    pomijam dla jasnosci).

    Oczywiscie to troche trwalo, wiec prawdopodobnie wczesniej
    zaksiegowales 6000 w koszty, 10 tys w przychody, razem 4000 zysku,
    podatek od tego,
    a teraz sie okazuje ze masz 7000 straty ... to razem z poprzednim
    zyskiem znow 3000 straty. Pomijajac zaplacony podatek.

    Natomiast - prowadze dzialalnosc polegaja na udzielaniu pozyczek,
    zarabiam na odsetkach czy jak sie te umowione oplaty nazywaja.
    Jesli pozycze komus 10 tys, a w koncu otrzymam z tego 3 tys po
    sprzedaniu wierzytelnosci, to w dzialalnosci wystapila strata 7 tys.
    I ja tu nie widze watpliwosci. Wydalem pieniadze warte 10 tys, powinno
    wplynac 12 tys, ale wplynelo tylko 3, wiec strata jest
    niekwestionowana.

    Jak to definiuje ustawa CIT i ksiegowosci, to juz nie wnikam, bo
    faktycznie bywaja u nas glupie zapisy.

    J.