  • Data: 2004-10-20 18:43:57
    Temat: Re: VW Bank Direct - fatalna pomyłka
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Radoslaw P. napisał(a):
    > A to nie szkodzi. Jak on-line, to weryfikacja również powinna być on-line.
    > Skoro jest choćby jedna rzecz off-line, to system jest off-linowy i tylko
    > kwestią umowy pozostaje ustalenie na ile jest off-line.

    Ale nie da się zrobić weryfikacji on-line, bo przelewy zewnętrzne nie
    działają on-line :-) Więc rozumując w ten sposób żaden system bankowy
    nie jest on-lineowy ;-)

    Wyobraź sobie dwa systemy:

    1. Zlecasz przelew z datą bieżącą - kwota od razu zdejmowana jest z
    konta (mimo że jeszcze przelew nie wyszedł z banku), wychodzi najbliższą
    sesją (za x godzin). Wówczas masz weryfikację salda on-line, ale
    pieniądze znikają z konta szybciej, niżby mogły (tak działa Pekao24 i
    Integrum BGŻ - i nie przeszkadza mi to nazywać ich systemy on-lineowymi,
    bo w każdym kanale dostępu widoczne jest zawsze to samo saldo,
    aktualizowane na bieżąco).

    2. Zlecasz przelew z datą bieżącą - wędruje do przelewów oczekujących na
    sesję Elixir. Fakt, trzeba sprawdzić, czy saldo jest odpowiednie, ale
    przecież w czasie od zlecenia tego przelewu do rozpoczęcia sesji kwota
    może zostać pobrana z konta w inny sposób (choćby wypłata gotówkowa, czy
    rozliczenie transakcji karcianej, której blokada wygasła wcześniej).
    Wówczas tuż przed wysłaniem konieczne jest ponowne sprawdzenie salda. No
    chyba że zakładana jest blokada na ten "czas oczekiwania". Jak to jest w
    mBanku? (nie pamiętam).

    > A to jeszcze zależy co jest sprawdzane off-line. Jak stan konta to OK, tutaj
    > system VWB jest wyraźnie lepszy od mBankowego onlajnu. Jak nr konta, to już nie
    > :)

    Hm nie wiem, ale nie podejrzewam projektantów systemów bankowych o taką
    ignorancję. Chociaż...

    > Poza tym w VWB stan konta jest chyba off-liinowo sprawdzany również przy
    > przelewach wewnętrznych. :)

    A to już bardzo niemiła cecha...

    --
    Marek