eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiVWbank › Re: VWbank
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-m
    ail
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: VWbank
    Date: 30 Aug 2004 09:05:59 GMT
    Lines: 125
    Message-ID: <s...@1...acn.waw.pl>
    References: <cgr3f4$i7l$1@nemesis.news.tpi.pl> <cgtfer$ivn$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <cgum1g$o06$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: R...@a...waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de ixzTdlR8kvsnhA24jcp8XwVz1HzsHhV2Jqrmkw1PU+t4naxbs=
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:313521
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <cgum1g$o06$1@inews.gazeta.pl>, Dave wrote:
    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    >> Dla odnotowania faktów warto jeszcze podkreślić, że vw kompletnie nie
    >> nadaje się na konto podstawowe, co i Ty zauważyłeś.
    >
    > Dziwne bo dla mnie w tej chwili to konto podstawowe.

    Wiele osób w ogóle nie ma żadnego konta i żyje.

    >Zlecam tam wszystkie
    > przelewy, zlecenia stale, PZ, przyjmuje wyplaty, wyplacam z bankomatu i
    > kolekcjonuje wyciagi... Czego jeszcze brak ?

    Wygody brak to przede wszystkim. Poza tym sensu, logiki,
    intuicyjności, zaufania.
    Kilka przykładów z niekończącej się wyliczanki:

    1. czas zakładania konta. W moim przypadku prawie 50 dni!
    2. konieczność drałowania na wybraną(!) pocztę lub umawiania się z
    kurierem
    3. absurdalny interfejs. A trzeba pamiętać, że to bank jedynie
    wirtualny

    * przedzieranie się przez 3 jałowe strony, z kt. niewiele wynika zanim
    wreszcie uda się poznać stan konta. A nie da się poznać jednocześnie
    (na jednej stronie) stanu obu kont (jeśli się dwa posiada)

    * nieintuicyjność i absurdalne nazewnictwo (co to jest zlecenie? co to
    są przelewy? gdzie są zlecenia stałe? co to znaczy zlecenie zakończone?
    Jeśli by ktoś myślał, że to jest zlecenie zrealizowane, to się ciężko myli.
    Co znaczy domyślny? Ja już wiem. Chcielibyście się dowiedzieć?
    Ubawicie się. Nic nie znaczy. Tak! Nic(!) nie znaczy. Tak powiedziała
    pani na infolinii i grupowicze.
    Co znaczy zlecenie odrzucone? I tu pytam, bo do tej pory nie wiem.
    Ktoś wie, kiedy spodziewać się takiego komunikatu? Ktoś dostał kiedyś
    taki komunikat?
    Co to jest zlecenie w realizacji? Też jeszcze nie wiem. Ktoś pomoże?
    A co to jest zlecenie aktywne? Tu się domyślam, ale może ktoś ma
    pewność?

    * Jak nie pójdzie zlecenie, bo na koncie nie było pieniędzy, to nie ma
    na ten temat _żadnej_ informacji, żadnego komunikatu

    * offlinowość. W banku internetowym!

    * w Operze nie zawsze daje się wybrać funkcję Historia i nie jest to
    tylko mój problem:
    <s...@1...acn.waw
    .pl>

    * w Mozilli (w kilku wersjach) nie mogę wpisać numeru konta, bo pole
    jest za krótkie. Ktoś wie jak to rozwiązać?

    4. brak możliwości zmiany PINu do karty
    5. problemy z dodzwonieniem się do banku (dane z listopada/grudnia
    2003, potem poniechałam)
    6. brak na ich stronie wielu niezbędnych informacji dotyczących usług
    vw. A ten segregator, co to przysyłają z kilkoma kolorowymi
    kartonikami w środku to śmiech na sali.
    7. opóźnienia w pojawianiu się w sieci przeprowadzonych transakcji
    (nie wiem czy tu nie było jakiś zmian, coś mi się obiło, ale już się mocno
    nie interesuję vw)
    8. opóźnienia (olewanie?) w odpowiedziach na maile. Na mail - ważny!
    bo dotyczący zwiększenia limitu - odpowiedzieli dopiero po drugim mailu
    (lekko nieprzyjemnym, bo już traciłam cierpliwość, a sprawa ważna)
    ponaglającym, ale wtedy zrobili ekspresowo, tyle, że zwiększanie
    limitu trwało w sumie ok. 5 dni.
    9. czas otwierania lokat. To zainteresuje autorkę wątku. Cytat z
    mojego wcześniejszego posta:
    "A ja niedawno chciałam otworzyć lokatę (posiadając już konto w
    vw). Ale się obśmiałam, jak kazali mi wysyłać jakieś papiery pocztą i
    datę rozpoczęcia lokaty kazali wpisać z 10-dniowym opóźnieniem, bo tyle
    będzie trwała cała procedura:))"

    I jeszcze garść pomniejszych problemów (cytaty z moich wcześniejszych
    postów:
    10. na aktywację tokena i karty straciłam dwa dni - tyle trwało
    dodzwonienie się na 0800;
    11. jak chcę się czegoś dowiedzieć, to zwykle nie znajduję tego na
    www, tylko tutaj (czy pl.biznes.banki to jakiś dodatkowy kanał VW?);
    12. pani w telefonie zapytana dlaczego nie dzwonią na pierwszy podany
    numer tel. tylko na drugi w kolejności, rozbrajająco stwierdziła, że
    "bo oni zwykle dzwonią na komórki", mówię, że świetnie, tylko, że
    akurat ta komórka nie należy do mnie i dlatego podałam ją w drugiej
    kolejności, gdyby nie możnabyło skontaktować się ze mną na
    stacjonarny, pani zrobiła niemądre "acha" i powiedziała, że odnotowała
    13. problem z pomieszczeniem mojego nazwiska na karcie
    (telefon z VW: "nie mieści nam się, co mamy zrobić?", tylko,
    kurna, gdzie indziej się mieści)


    Uff, czuję, że vw powinien mi coś odpalić za tak dogłębną analizę ich
    usług (choć zdaję sobie sprawę, że lista jest dalece niepełna).
    A konkurencja za antyreklamę:)

    >> > A wracając do VW: Mam tam Plus Konto i e-direct i jestem z nich bardzo
    >> > zadowolony,
    >>
    >> Zaintrygowana zapytam, z czego prócz ceny (czyli stosunku opłat
    >> do oprocentowania) jesteś tak bardzo zadowolony?
    >
    > pytanie nie do mnie ale drobny przyklad jak mozna korzystac w VWbanku -
    > jestem na wakacjach i naraz zabraklo gotowki. W miejscowosci w ktorej jestem
    > jest jeden oddzial banku i jeden bankomat (PekaoSA). Poniewaz nie korzystam
    > z uslug tego banku (poza KK ale to inna sprawa) jestem zmuszony albo placic
    > prowizje albo jechac gdzie indziej szukac bankomatu. Ale posiadam konta w VW
    > (Plus i edirekt). Korzystam glownie z Plusa wiec ide sobie do budki
    > telefonicznej wybieram 0800 VW (nawet karty tel. nie musze miec :-) robie
    > przelew 400zl z Plusa na edirekt. Po krotkim czasie (wiem ze offlinowo ale
    > czasami zdarza sie nawet 10-15min) ide do bankomatu Pekao i wyciagam gotowke
    > karta VW. Przyjemne, mile i bez zadnych oplat :-) Prosze wskazac mi drugi
    > bank w Polsce ktory umozliwi taka operacje ZA DARMO.

    Może to dlatego, że pytanie nie było do Ciebie, nie zrozumiałeś go.
    Pytałam co POZA ceną powoduje takie wielkie zadowolenie u posiadacza
    konta w vw.

    Renata

    PS Jak mi się jeszcze coś przypomni, to nie omieszkam dopisać:)

    --
    "urodziłem się na 52 szerokości geograficznej północnej
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę
    w pokerze po takim rozdaniu mówi się pas" - P. Macierzyński

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1