    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Velo ostrzega przed sobą?
    Date: Sat, 31 Aug 2024 02:24:37 +0200

    W dniu 30 sie 2024 o 15:05, Robert Tomasik pisze:

    > Nie chce mi się za bardzo wnikać w meritum,

    Banku Meritum od dawna już nie ma w Polsce. ;)

    > tym nie mniej, jeśli
    > twierdzisz, że ktoś przełamał zabezpieczenia

    Nie twierdzę. Pracowniczka bądź pracownik wg mnie nie
    musi łamać zabezpieczeń. Jak już pisałem -- obawiałem
    się nieumyślnego wycofania zgód poprzez telefon, wiec
    zakładam możliwość zmiany bez klienckiego logowania.

    > i pozmieniał jakieś tam
    > ustawienia w bankowości internetowej bez Twojej wiedzy

    Pracowniczka twierdzi, że zmiany zostały dokonane
    w internetowej bankowości -- co uwiarygodnia swoim
    pisanym słowem. (nie daje wydruku żadnych logów itd.)

    > i zgody, to
    > zamiast pisać te dziwne rzeczy

    Co widzisz dziwnego w moim opisie rzeczywistości?
    Na tej grupie właśnie takie sytuacje opisujemy.

    > po prostu złóż zawiadomienie o
    > podejrzeniu popełnienia przestępstwa opisanego w art. 267 kk polegające
    > na tym, ze w ogóle bez Twojej zgody uzyskał dostęp do danych o tych

    Jak już wyżej napisałem -- wg mnie obsługa banku nie
    musi łamać zabezpieczeń w celu zmiany takich ustawień.

    > ustawieniach, a w dalszej konsekwencji dokonał zmiany istotnej
    > informacji, co stanowi przestępstwo opisane w art. 268 kk.

    Niezbyt istotnej. Zauważ, że:
    - matka ma oszczędności, więc raczej ;) kredytu nie chce
    - z jej konta opłaconych było sporo zakupów na AliExpress,
    więc nakłanianie na takowe zakupy niekoniecznie dałoby
    bankowi zysk
    - na ubezpieczenie życia matka jest już trochę za stara
    (przepraszam)
    - u mnie takowe zgody są aktywne i raczej ;) nie zauważam
    nadmiaru marketingowej informacji słanej do mnie przez Velo

    Co mógłby jeszcze zaoferować matce bank Velo?...
    Co Velo stracił w efekcie braku takich zgód?

    Nadal uważasz te informacje za istotne?

    -=-

    ~W tym czasie były dwie (Velo --> CA --> Velo) zmiany konta,
    na które ZUS miał słać matki emeryturę, dlatego były telefony
    do matki z zapytaniem -- obawiałem się, że nieco rozdrażniona
    zbytnią troską matka zażądała zaprzestania nękania jej -- co
    poskutkowało cofnięciem zgód, ale na szczęście Velo w dwóch
    (nie wiem, dlaczego wysłał aż dwa pisma) pismach wyjaśnił,
    że zgody cofnięto *w internetowej bankowości*...

    Nie twierdzę, że zgody cofnięto w internetowej bankowości;
    przeciwnie -- twierdzę, że matka sama nie loguje się do
    banku a ja zdecydowanie takich zgód nie cofnąłem...
    (ogólnie mnie takowe zgody nie przeszkadzają -- m@il
    jawny od kilkunastu lat; telefoniczny nr także; matki
    adres uliczny, że tak to określę jest znany, bo matka
    ma swe biuro zarejestrowane w mieszkaniu...)

    Uważam, że obsługa banku ma możliwość dokonania takiej zmiany
    (choćby na telefoniczne żądanie lub zlecone w marmurze) więc
    o włamaniu poprzez internetową bankowość nie warto mówić.
    Twierdzę też, że zlecenie (i telefoniczne, i marmurowe,
    i internetowe) zostawia ślad, którego mi nie pokazano.

    -=-

    Przy okazji pozdrawiam ex-premiera i przypominam mu o możliwości
    skorzystania przejścia na państwowy wikt&opierunek -- jego bank
    także podparł się brakiem zgód, choć w tamtym wypadku zgłaszałem
    (i publicznie -- na grupie, i bezpośrednio do banku) problem
    bardzo wcześnie -- bank najpierw uspokajająco ignorował moje
    zgłoszenia, po czym rozwiązał problem połowicznie. [czyżby
    zgody znalazły się w superpozycji? -- naraz i były zaznaczone,
    i nie były?] Sytuację wcześniej opisałem (nie od razu bank
    brak zgód uznał za przyczynę problemu) chyba dość jasno, więc
    teraz nie będę strzępił pazurków na klawiaturze... [przy obecnym
    prezydencie RP państwowy wikt&opierunek ex-premiera nie jest
    możliwy, co ukazali panowie Wąsik z Kamińskim... czy ex-premier
    będzie kandydatem na urząd prezydenta RP?... -- polscy podatnicy
    mogliby sporo zaoszczędzić...]

    -=-

    - z jednej strony moje słowo:
    - moja matka nie wycofała zgód
    (ani moja matka, ani ktokolwiek
    upoważniony do tego przez moją matkę)

    - z przeciwnej strony słowo banku:
    - matka wycofała zgody w internetowej bankowości
    (mogę postawić stosowny skan bankowych pism
    uwiarygodniających powyższe słowa)

    -=-

    Bank mógł korzystać z pieniędzy matki -- matka nie ma korzyści.

    -=-

    Z Velo miałem już podobny problem -- początkowo bank nie
    uznał moich racji, później uznał.

    Z Getin podobnych problemów miałem bardzo dużo -- za każdym
    razem bank uznawał moją rację, ale czas mi zabierał...

    Najwyraźniej część obsługi tego banku tworzy sztuczne problemy,
    które następnie pieczołowicie/pracowicie rozwiązuje -- niestety
    kosztem czasu klientów... [pomijałbym takich ,,pracowników''
    w awansach, zachęcając ich do szukania innego zajęcia, ale
    nie ja tutaj decyduję]

    -=-

    Chciałbyś powierzyć dziś bankowi pieniądze na niemal zerowe oprocentowanie?

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s