    From: "Rafal" <rafalp_pl@NO_SPAM_wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Visa Classic a MasterCard
    Date: Wed, 20 Aug 2003 09:31:22 +0200

    > Jak już ktoś pisał jeśli do płacenia w polszcze - mała różnica (pomijam
    > wymuszany online w posach polcardu mimo że karta wypukła - bo sam dawno
    się
    > nie załapałem). Poza - może mieć znaczenie sposób przeliczenia, i też nie
    > zawsze lepiej mieć w EU mastera a poza vise - czasem dobrze jest poczytać
    > porównania.

    Dokładnie! Generalne - jesli sięjeździ głównie do krajów strefy euro, MC
    jest lepszy - nie ma dodatkowego przelczenia Euro/USD
    Jeśli natomaist jeździ się częściej poza tymi krajamu - lepsza Visa, (choć
    też nie koniecznie - na pewno lepsza w USA)

    > Ja używam citkowego MC i visy oraz Dinersa. IMHO - to jest bardzo rozsądna
    > kombinacja. To są karty do płacenia bezgotówkowego, do doprowadzania do
    > bankructwa [1] polskich sklepów, wyrzucania na bruk sprzedawczyń [2] z
    tych
    > sklepów etc. Do bankomatów mam kilka VE.

    Now łaśnie - że tak powiem - po co Ci Dinners? (pytanie jak najbardziej
    poważne) - chce mi go wcisnąć PKO BP (w którym mam konto), ja też używam
    Visy i MC Citka - po jaką cholerę mi ewentualnie jszcze ten diners? (z tego
    co zdążyłem się zorientować - karta nieco snobistyczna, dość droga a
    benefity wątpliwe)

    > szybko karty. Jeśli karta ma być kredytowa odradzam brać w banku gdzie
    masz
    > rachunek (ale pewnie nie wszyscy się zgodzą).

    Ja się zgadzam - dokładnie tak robie :)