  • Data: 2006-06-18 20:45:21
    Temat: Re: Visa Classic i PIN
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> wrote:

    > Nie wiem czym różni się karta visa wydana przez amerykański bank, od
    > karty visa wydnej przez bank polski.

    Jak widać jednak się różni.
    Podejściem użytkownika, najbardziej.

    > Nie wydają domyślnie razem z kartą. Wydają jak poprosisz.
    > Czy teraz jasne.

    Czyli wydają, ale nie automatycznie.
    Nie pisz więc proszę "nie wydają", bo wprowadzasz ludzi w błąd i sugerujesz
    że w US nie można mieć PIN-u do karty kredytowej.

    > Zaczęło się od wyższości pinu nad podpisem i że ktoś coś musi sprawdzić.

    Ja o niczym takim nie pisałem.

    > Więc podałem przykład, że nie ma pinu i nie ma podpisu i nikt niczego
    > nie musi sprawdzać.

    A ja podałem przykład że jest wymagany PIN do karty kredytowej.

    > Nigdy nie pisałem, że nie istnieją w ogóle.
    > A jakby się tak uprzeć i chcieć policzyć automaty żądające pinu i ten
    > bezpinowe, to obawiam się, że wyszłoby na moje.

    Prowadziłeś na ten temat dokładne badania?
    W Polsce? W US? W Europie?

    > Automacie, nie bankomacie. Zauważ wreszcie róznice.
    > Nigdy nie podawałem pinu i nigdy nie podisywałem slipów na żadnej stacji
    > benzynowej, płatnośc od razu przy dystrybutorze.
    > Przeciągasz kartę, tankujesz i odjeżdzasz.

    Fajnie. A w Polsce się tak nie da. I?

    > McDonald ostatnio też ode mnie żadnego podpisu nie chciał.

    Jak wyżej.

    > W supermarkecie jak ostatnio robiłem zakupy, to się dowiedziałem, że oni
    > podisów nie chcą jak kwota nie przekracza jakieś tam sumy. 100 dolarów
    > czy ileść tam.

    Jak wyżej.

    > W kasach bez obsługowych też nigdy żadnego pinu nie wpisywałem.
    > Czy już teraz jest jasne co miałem na myśli mówiąc automat.

    Mam nadzieję, że nie miałeś ciągle na myśli Pani z supermarketu :)
    Swoją drogą - jak już napisałem wcześniej.
    Fajnie jest wiedzieć jak to jest po drugiej stronie Atlantyku, ale nadal ma
    się to nijak do sytuacji po tej stronie świata.

    > wiele razy pani w kasie też nie chciała podpisu.

    Może niedouczona była? :)

    > Nie.
    > Pin podaję tylko wtedy kiedy używam karty debetowej, a nie kredytowej.
    > A używam jej do wypłaty gotówki w bankomacie.

    No to w sumie nie wiem, czy Wam zazdrościć czy nie.
    Ja jednak wolę naszą sytuację :)

    > Nie muszę. Używałem tej samej karty w Polsce i nikty nigdy nie chciał
    > ode mnie pinu.

    A AUTOMATACH?
    Podasz przykłady tych automatów na stacjach benzynowych, w supermarketach
    albo w innych miejscach, które w Polsce nie żądały od Ciebie podania PIN-u?

    --
    Przemysław Maciuszko