    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Visa Classic i PIN
    Date: Tue, 20 Jun 2006 21:31:32 +0200

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> writes:

    > Znaczy wszystkie karty w Polsce mają domyślnie ustawiony PIN?

    To prawdopodobne, ale nie jestem pewien. Moze Citi?

    > Nie. Ja nie pisałem o terminalach, tylko o automatach.

    Yep. Napisalem tylko dlaczego nie obawiam sie raz na pare lat wlozyc KK
    do bankomatu i wpisac PIN.

    > Ja mam magnetyczną z procesorem, ale pomimo tego że terminale w CH dają
    > możliwość obsługi chipowych "przez chipa", to prawie nikt z tego nie
    > korzysta... (w kontekście sprzedawca nie udostępnia takiej funkcjonalności).

    To nie stanowi (przynajmniej teoretycznie) problemu. Problemem jest
    tylko wymaganie podawania PINu przy transakcji "z paska".

    Powinno byc tak: pin (offline, albo co sobie klient zazyczy) przy chipie,
    podpis (albo nic, jesli sprzedawca lubi) przy pasku. Wtedy klient ryzykuje
    (fizycznie, pomijam kwestie rozkladania odpowiedzialnosci) dopiero przy
    utracie karty (przy fraudzie bez chipa odpowiada sklep/acquirer, a jesli
    im zalezy, to moga sobie "uaktualnic" system).

    > Co ciekawe - bardzo sobie chwalę funkcję CASH w tutejszej debetowej
    > Maestro.
    > Umożliwia to ładowanie karty (do sumy 300CHF) i dokonywanie mikropłatności
    > bez jakiejkolwiek autoryzacji.

    Kwestia procesora. Na pewno prosciej jest po prostu placic offline
    z rachunku KK (PINy to osobna sprawa i karta teoretycznie moze nie
    wymagac ich przy jakichs tam platnosciach).
    --
    Krzysztof Halasa