    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Visa Gold
    Date: Wed, 14 Nov 2007 21:43:57 +0100

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1195071721.922481.118090@o80g2000hse.googlegrou
    ps.com...

    Wydaje mi sie, ze z rok musialbys pomielic te 200k limitow karcianych,
    zeby bylo widac, ile naprawde pieniedzy przpusciles i splaciles przez
    ten okres.
    A gdzie - to juz moge tylko gdybac
    Moze jakis mniejszy bank, gdzie latwiej dotrzec do decydentow?

    Tylko wiesz, za rok to ja już prawdopodobnie będę mieć 300k+ na kartach,
    więc znowu poziom obrotów będzie w pewien sposób nieaktualny. :-) No chyba
    że okaże się, iż chęć do rozdawania KK wśród banków się obniża albo że być
    może jednak istnieje jakaś górna granica sumy limitów zaraportowanych w BIK,
    która banki są w stanie przełknąć. Może ten Getin to początek nowej
    tradycji. Natknąłem się też już wcześniej na inne ograniczenie, w Mille suma
    limitów kart "przenoszonych" to co najwyżej 25k. Coraz częściej też natykam
    się na górne granice dopuszczalnych limitów dla danego typu karty. trzeba
    brać karty "platynowe", a te z kolei bywają bezwzględnie płatne albo co
    gorzej aby je wziąć trzeba się zapisywać do tego nieszczęsnego personal
    banking'u. Już najlepiej jest jak bank takich kart w ofercie nie ma, bo
    wtedy zazwyczaj wyżej jest ustawiona granica dla normalnych żółtych kart.
    :-] Generalnie zdaję sobie sprawę, że mechanizm kartowy powyżej pewnej
    granicy stanie się nieefektywny i że chyba trzeba będzie zmierzać w kierunku
    jakiejś linii zabezpieczonej hipotecznie.

    Jest też jeszcze kolejna kwestia - opłacalności tego dla banku. Obroty są
    bardzo wysokie, ale okresy zaangażowania w oprocentowany kredyt są krótkie.
    Odsetki w związku z tym są niewielkie. To dlatego tak duże znaczenie ma dla
    mnie brak prowizji procentowej.

    W przypadku linii, pomimo potencjalnie niższego oprocentowania:
    1. Może grozić procentowa coroczna prowizja.
    2. Nie ma mechanizmu balance transferów, a ten mechanizm to *olbrzymie*
    zyski jak się często karty "zmienia".

    marekz