    From: "e c i a" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Visa a autostrada w Europie.
    Date: Tue, 28 May 2002 00:40:02 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@atol.detekt.pl

    Siedem lat temu dojechałem Skodą Favorit aż do Granady, praktycznie na całej
    trasie (Włochy, Francja, Hiszpania) płacąc za przejazdy (paliwo, autostrady,
    tunele, motele) Visą Classic lub Mastercardem. Wtedy nie było Electronów,
    więc nie wiem jak działają karty niewypukłe. Autostrady były w pełni
    zautomatyzowane. Można było zażyczyć sobie kwitek u obsługi (jeśli była)
    albo wciskając przycisk, ale zawsze bez podpisywania. Wszystko świetnie
    działało, nigdy mnie nie oszukało. Całość operacji trwała zazwyczaj kilka
    sekund.
    W Hiszpani autostrady były fantastyczne, ale bardzo drogie. Często
    równolegle do nich były bardzo dobrej jakości darmowe trasy szybkiego ruchu,
    które poza sezonem (czyli chyba właśnie teraz) powinny być niezatłoczone. W
    tamtą stronę we Francji trafiłem na strajk pracowników autostrady, którzy
    prawie wszędzie przepuszczali wszystkich za darmo. Życzę wszystkim tego
    samego.
    Chciałem też dojechać do Andory na niemal pustym baku aby zatankować po
    rewelacyjnie niskiej cenie (kraj wolnocłowy, słowo "zatankować" należy
    rozumieć bardzo szeroko). Na mapie od strony Francji droga wyglądała
    niegroźnie, ale naprawdę była wąska, kręta i cały czas stromo pod górę, więc
    miałem niezły przepał. Jak ktoś źle obliczy to musi tankować jeszcze we
    Francji za absurdalne pieniądze, bo tam w górach już czekają na takie
    ofiary. Byłem taką ofiarą.

    Szerokiej drogi!
    Lechu

    Użytkownik "sebcz" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Moi drodzy - mam pytanie. Wkrotce wybieram się do Hiszpanii autem.
    Zamierzam