    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W jaki sposób banki zarabiają na KK?
    Date: Tue, 06 Jun 2006 15:29:15 +0200

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Nie wiem... Jak ostatnio się rozglądałem za płatnościami on-line to
    > standardem były 4%. Zaś to eservice - nie bierze przypadkiem jakiejś
    > dodatkowej minimalnej opłaty za transakcję lub coś w tym stylu?

    Nie wiem, nigdy nie uzywalem - tylko slyszalem, m.in. tu.
    Nie zebym tez jakos wyjatkowo ich polecal.

    > Zajrzyj do Krakowa - ceny w hurtowniach (bez dodatkowych rabatów) są
    > praktycznie takie same jak w sklepach (oczywiście, bywają większe
    > wachnięcia).

    No wiesz, to by mi chyba wyszlo niezbyt oplacalnie :-)

    > Używam komputerów, używam też inną elektronikę i AGD. I jakoś dziwnym trafem
    > nic nie psuje się tak często jak komputery - a to zasilacz padnie, a to
    > dyskowi zęb...badsectory wypadną, a to cd-rom zdycha...

    Ostatni pad zasilacza pamietam w czasie burzy ca 10 lat temu, i od tamtego
    czasu nic. Aczkolwiek przyznaje ze nie uzywam takich "Noname Industries
    PRC".

    Od czasu IBM DTLA nie pamietam zadnej strasznej serii dyskow. Z CD tez
    nie mialem specjalnych problemow. Aczkolwiek oczywiscie ja nie jestem
    sklepem, i nie dzialam na zasadzie najtansze = najlepsze, a takze przed
    zakupem zwykle sprawdzam co czesto wraca do serwisu i staram sie unikac
    tego.

    > Tyle że na warunkach gorszych niż sklepy - np. tylko do końca gwarancji
    > producenta, która niekoniecznie musi być dłuższa niż rok/dwa lata (sprzęt
    > często trochę przeleży w magazynie)...

    Dyski kupuje z gwarancja >= 2 lat. CD-ROMy... widze ze tez maja min. 24
    miesiace. Byc moze takze hurtownie w Krakowie daja gorsze warunki, nie
    mam pojecia.

    Wlasciwie nie za bardzo moge znalezc w cenniku cokolwiek z gwarancja
    krotsza niz 2 lata. Nawet najwieksze g* ma tyle.

    Jasne jest ze jesli sklep chce dawac gwarancje dluzsza niz
    producent i hurtownia, sprzedawac po cenie hurtowej, ponosic ryzyko
    zwiazane ze sprzedaza konsumentom, i jeszcze akceptowac karty, to ma
    pewien drobny problem.
    --
    Krzysztof Halasa